پیشکسوتان، مدال آوران و قهرمانان برخی رشته‌های ورزشی خوزستان، همگام با قشرهای مختلف مردم در پای صندوق‌های رای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتند تا در خلق حماسه‌ای ماندگار تاثیرگذار باشند.

به گزارش کارونی ها ، ورزشکاران خوزستانی در رشته‌های مختلف صبح  امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با آغاز فرآیند انتخابات حضوری گسترده یافتند و با شرکت خود عهد و پیمانی دوباره با نظام جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا بستند.

حضور ورزشکاران خوزستانی، از جمله رزمی کاران با لباس فرم، در شعبه‌های مختلف اخذ رای چشمگیرر بوده است.

ورزشکاران رشته‌های سوارکاری، وزنه برداری، بوکس، کاراته، ورزش های همگانی، تیراندازی، فوتبال، بسکتبال و … در این انتخابات حضور گسترده‌ای داشته‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در حاشیه رای دادن، به خبرنگاران گفت: جامعه ورزش با آمدن به پای صندوق های رای بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و به واسطه مسوولیت و تعهد خود در انتخابات حضور پرشوری داشتند.

افشین حیدری با بیان اینکه امیدوارم مردم خوزستان و ایران یک روز خوب را در پرونده نظام مقدس اسلامی، رقم بزنند گفت:مهمترین دغدغه مجموعه ورزش، ارایه خدمات خوب به ورزشکاران و ایجاد زیرساخت لازم است و باید گفت ورزش ایران نیازمند یک برنامه جامع و اصلاح ساختار اداری ورزش است.

رییس بسیج ورزشکاران خوزستان نیز گفت: جامعه ورزش خوزستان همچون گذشته در میدان انتخابات پرشور ظاهر شده و منش پهلوانی خود را نشان دادند.

رضا باقری با بیان اینکه نگاه تمام دنیا به انتخابات امروز ایران است افزود: جامعه ورزش در کنار دیگر مردم خوزستان نشان دادند که حتی مشکلات باعث نمی شود که پشت کشورشان را خالی کنند.

ویی با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی و کم‌کاری برخی مسوولان، تغییری در اصل نظام ایجاد نکرده و تنها باعث شرمندگی آنها خواهد شد گفت: ورزشکاران قهرمان خوزستان علاوه بر موفقیت در میدان ورزش، با حضور در انتخابات، بار دیگر بصیرت و آگاهی خود را نشان دادند.

نایب رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: امیدوارم رییس جمهوری آینده به ورزش بانوان توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد حضور زنان و دخترانمان در میادین ورزشی باشیم.

پرستو شهنی افزود: شاید برخی مردم از مشکلات اقتصادی ناراضی باشند ولی همه باید با شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح در رفع موانع حضور داشته باشیم.

هاشمیه متقیان یکی از ورزشکاران استان که در رشته پارادوومیدانی فعالیت می‌کند نیز گفت: امروز با فرمان رهبر عزیزمان در انتخابات شرکت کردم تا حق خود را در سرنوشتم ادا کرده باشم. شاید در کشور کمی و کاستی باشد ولی این موضوع دلیل نمی‌شود که از حق خود عبور کنم.

این ورزشکار خوزستانی با اشاره به اینکه چشم همه دنیا به انتخابات ایران است افزود: انتخابات را یک موضوع شرعی و یک وظیفه می‌دانیم و در مقابل شهدای انقلاب اسلامی این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

دیگر ورزشکار خوزستان با بیان اینکه باید با انتخاب اصلح مسیر پیشرفت کشورمان را هموار کنیم گفت: حضور مردم در انتخابات باعث می‌شود قدرت کشور ما در دنیا بیشتر شود.

فالح عیاشی افزود: از این که بار دیگر به پای صندوق رای آمدم بسیار خوشحال هستم و از رییس جمهوری آینده انتظار دارم به ورزشکاران رشته‌های مختلف توجه بیشتری داشته باشند.

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان نیز گفت: ورزشکاران نیز در کنار دیگر آحاد مردم در سرنوشت کشور خود نقش داشته و همواره پشتیبان این نظام بوده‌اند.

ابراهیم جوانمردی بیان کرد: امروز ورزشکاران خوزستان در یک رفراندوم بزرگ و سرنوشت‌ساز برای تثبیت پایه‌های نظام شرکت گسترده داشته و برگ زرین دیگری را برای کشور ورق زدند.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان در کشور در حال برگزاری است.

شمار واجدان شرایط رای دادن در استان خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا سه میلیون و ۶۰۰  هزار نفر است که ۹۷ هزار نفر آنها رای اولی هستند.