اساتید انقلابی خوزستان در دیدار با آیت الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر مسئله نخبه گریزی، استفاده نکردن از ظرفیت علمی استان در طرح‌ها اشاره کردند.

به گزارش کارونی ها ،آیت الله دکتر محسن حیدری  در نشست اعضای کمیته دانشگاهیان قرارگاه جهادی و مردمی الغدیر ضمن تشکر از حضور اساتید انقلابی و دغدغه مند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر نقش آفرینی اساتید و نخبگان در جامعه بسیار تأکید دارند.
وی افزود: کشور برای رشد علمی و رسیدن به قله‌های تعالی باید از اساتید با تجربه و انقلابی بهره‌مند شود و حذف و نادیده گرفتن این اساتید خلاف عقل و خواست انقلاب است.
وی به مسئله انتخابات اشاره و بیان کرد: خواص جامعه و به‌ویژه اساتید باید در خط مقدم دعوت مردم به مشارکت حداکثری باشند و زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنند.
وی روی گردانی موجود در بخشی از قشرهای مردمی را نتیجه عملکرد ضعیف دولت فعلی و نگاه آن به بیرون از مرزهای کشور دانست و گفت: شهادت می‌دهم که در طول ۱۵ سال آشنایی نزدیک از آیت الله رئیسی او را معتقد به راه و آرمان امام و رهبری و فردی شجاع در برابر مفسدان داخلی و طمع ورزان خارجی دیدم.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان بر ادامه جدی مطالبه گری برای حل مشکلات خوزستان و رساندن این صدا به مرکز تأکید کرد و گفت باید صدای واحدی به تهران مخابره شود.
در این نشست اساتید و نخبگان دانشگاه‌های اهواز چالش‌ها و دغدغه‌های مرتبط با حوزه آموزش عالی و انتخاب اصلح را بیان کردند.
مجتبی علوی فاضل استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و معاون سابق دانشگاه آزاد کشور در این نشست با اشاره به اهمیت انتخابات گزارشی از فعالیت گسترده دانشگاهیان در انتخابات را بیان کرد.
سیدمحمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و نماینده اسبق اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم خواهان رفع تبعیض و ناکارآمدی و سرکارآمدن دولت انقلابی و توانمند هستند.
وی گفت: بحث مدیریت آب در خوزستان یک مسئله بسیار جدی است به طوری که هم در دوره خشکسالی و هم ترسالی این استان با مشکلاتی مواجه می‌شود که باید با نگاهی کارشناسانه و کلی نگر آن را در اولویت قرار داد.
عیسی نویری از مخترعان و نخبگان استان نیز در ادامه نشست، به مسئله و آفت بزرگ نخبه گریزی در استان اشاره و دلیل آن را عدم نخبه پروری توسط مسئولان استان بیان کرد.
همچنین عبدالامیر معزی از اساتید برجسته کشاورزی و رئیس سابق دانشگاه چمران، نقاط بالقوه کشاورزی استان را عنوان و عدم بهره‌گیری از راهکارهای علمی نخبگان را یکی از عوامل اساسی ضعف کشاورزی عنوان کرد.
در پایان این دیدار نخبگانی، محمد راضی جلالی از استاد تمام دانشگاه چمران و معاون سابق این دانشگاه با اشاره به عدم وجود برنامه‌های مدون اظهار کرد: سوءمدیریت و برنامه گریزی از عوامل اصلی عقب ماندگی استان است.
این استاد دانشگاه خوزستان اظهار کرد: به‌کارگیری جوانان و نخبگان مستعد و دارای ایده‌های نوین شده فرصت مغتنمی برای پیشرفت کشور و استان است.
وی افزود: دانشگاه یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت جامعه است که بهادادن به این مرکز فکری، توسعه کشور و استان را تضمین می‌کند.