به گزارش کارونی ها ، آیت الله محسن حیدری نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد، تا تعطیلی کامل طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و سیمان گرفتن تونل‌های آن به مطالبه گری و اعتراض در چارچوب ادامه می‌دهیم.

آیت الله حیدری در نشست اعضای کمیته کشاورزی قرارگاه مردمی و جهادی الغدیر در مسجد ابوطالب (ع) اهواز گفت: خیانتی که این دولت در مسئله انتقال آب در حق خوزستان کرده در طول تاریخ بی‌سابقه بوده‌است؛ دولتمردان آب خوزستان را همچون گوشت قربانی و به بهانه تأمین آب شرب استان‌های مرکزی، از مسیر طبیعی خود منحرف کردند.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه به بهانه تأمین آب شرب، دارند آب را برای مصارفی غیر شرب مثل صنایع، باغات پسته و فضای سبز به استان‌های دیگر می‌برند. این برای ما قابل قبول نیست و خلاف قانون است.
آیت‌الله حیدری ادامه داد: طبق آماری که مسئولان مربوطه وزارت نیرو داده‌اند، در اصفهان برای هر نفر ۲۷ متر فضای سبز وجود دارد و متوسط فضای سبز موجود برای هر نفر در کشور نیز ۱۵ متر است ولی در خوزستان ما که این همه آب دارد، تنها ۱۲ متر فضای سبز برای هر نفر وجود دارد، یعنی آب خوزستان را برای فضای سبز در جاهای دیگر می‌برند.
وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور سال ۹۲ صریحاً در اهواز گفتند که طبق مصوبه شورای عالی آب کشور، هر گونه برداشت آب از سرشاخه‌های خوزستان ممنوع است، مگر برای مصارف شرب؛ آیا فضای سبز جزو مصارف شرب است؟ آیا آب برای ذوب آهن و فولاد مبارکه، مصارف شرب است؟ آیا برای کشاورزی و پرورش ماهی، مصارف شرب است؟
وی افزود: به کشاورزان خوزستانی در تابستان در بسیاری مناطق مجوز کشت تابستانه نمی‌دهند و مجوز برای پرورش ماهی برای کشاورزان خوزستان نمی‌دهند، زیرا آب کارون کم می‌شود و آب شرب شور می‌شود و بهداشتی نیست ولی آب را به جای دیگر برای کارهای دیگر می‌برند و توی سر خوزستانی‌ها می‌زنند و این موضوع قابل قبول نیست. باید با این موضوع به عنوان یک منکر برخورد شود.
وی عنوان کرد: در وزارت نیروی دولت دوازدهم برنامه‌هایی تصویب شد که شباهت به یک برنامه انگلیسی با هدف استعمار و ایجاد اختلاف بین ملت ایران داشت.
آیت‌الله حیدری ادامه داد: اگر خوزستان آب مازاد داشت چرا تاکنون وزارت نیرو برای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مجوز برداشت آب به خوزستان نداده‌است؟
آیت‌الله حیدری تشریح کرد: خوزستانی که استعداد شکوفایی را داشته و ایده مقام معظم رهبری احیای دو میلیون هکتار زمین کشاورزی در این استان بوده و طرح ۵۵۰ هزار هکتار مقدمه‌ای برای احیای مابقی اراضی کشاورزی است که اگر انجام شود مواد غذایی کل کشور تأمین می‌شود اما انتقال آب جلوی تحقق این ایده مقام معظم رهبری را گرفته و تنها نیمی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اجرایی شده و وزارت نیرو اعلام کرده که برای مابقی آن آب نداریم.
وی بیان کرد: نسبت به این مسائل با آیه یاس نباید برخورد کرد ما باید به رحمانیت خدا، عقلانیت و عدالت نظام جمهوری اسلامی امیدوار باشیم. با توجه به این واقعیت‌ها و آثار و تبعات بسیار خطرناک انتقال آب برای خوزستان که منافعش با منافع ملت ایران گره خورده تقاضای جدی داریم که هرگونه انتقال آب فراتر از قانون ممنوع شود.
آیت الله حیدری در پایان گفت: دلسوزان نظام و کشور باید شب و روز فعالیت کنند تا مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند، تا ان شاء الله با سرکارآمدن یک دولت انقلابی و حزب اللهی این مطالبات محقق شوند.
پیش از سخنان آیت الله حیدری، سید جابر موسوی عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان باوی گفت: سال‌های زیادی است که تصمیم گیران در دولت با اعلام دیرهنگام نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قانون خرید تضمینی را نقض می‌کنند.
در ادامه، جاسم حزباوی رئیس اتحادیه نخلداران شهرستان کارون گفت: نخل تنها درختی است که در قرآن ۲۰ بار نامش آمده، ارزش غذایی بالایی دارد و ارز آور است، با فرهنگ مردم عجین شده و معیشت مردم به آن وابسته است، اما این درخت اکنون به دلیل کمبود آب با شرایط سختی روبرو شده‌است.
حکیم خنیفر معاون نظام صنفی کشاورزان استان خوزستان نیز در این نشست گفت: کشاورزی در این چند سال مظلوم واقع شده و قربانی تبعیض و ناعدالتی دولت کنونی شده است و کلیه محصولات کشاورزان با قیمت ناچیز خریداری می شوند، اما اکنون کشاورزان برای جبران این ظلم ها آیت‌الله رئیسی را گزینه اصلح خود می‌دانند.
وی افزود: اخیرا دولت بی تدبیر، ممنوعیت کشت را اعمال کرده، ولی با اعتراض و مساعدت های حکیمانی چون آیت‌الله حیدری، ممنوعیت به محدودیت تبدیل شد.