امام جمعه اهواز گفت: زمانی که مردم جسارت فتنه‌گران و اهانت به مقدسات را دیدند، خونشان به جوش آمد و با خلق حماسه ۹ دی این تفاله‌های فتنه‌گر را به زباله‌دان تاریخ انداختند.

به گزارش کارونی ها ، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط مسؤولان مربوطه درصد باسوادی خوزستان از میان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در قبل از پیروزی انقلاب ۴۸ درصد بود اما اکنون به بیش از ۹۲ درصد رسیده و تقریبا بی‌سوادی ریشه‌کن شده است.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های مقام معظم رهبری و مسؤولان مربوطه بحث با سواد شدن مردم به نتیجه رسیده و توصیه ما به افراد بی‌سواد این است که نسبت به نعمت سواد اهمیت دهند چرا که این نعمت هم در دنیا و هم در آخرت نافع است.

امام جمعه اهواز با اشاره به حماسه عظیم ۹ دی، گفت: در سال ۸۸ فتنه‌گران جسارت را به اوج خود رساندند و لیبرال‌های بی دین در عصر عاشورا و در مجامع عمومی به عزاداری امام حسین اهانت کرده و شعارهای هنجارشکن و ضد حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه سر دادند.

موسوی جزایری عنوان کرد: زمانی که مردم جسارت فتنه‌گران و اهانت به مقدسات را دیدند، خونشان به جوش آمد و با خلق حماسه ۹ دی این تفاله‌های فتنه‌گر را به زباله‌دان تاریخ انداختند.

وی بیان کرد: باید هر ساله این حماسه مردمی گرامی داشته شود چرا که خلق این حماسه و حضور باشکوه مردم انقلابی به پایه‌های اسلام و ولایت فقیه تحکیم بخشید و نباید فراموش کرد که استکبار جهانی و دشمنان ملت اسلامی ایران با حضور همیشگی مردم در صحنه، جرئت رویارویی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به وفات آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، گفت: آیت‌الله شاهرودی عالمی مجاهد و فقیهی خدمتگذار بود که بنده حدود ۵۰ سال با آن مرحوم رفاقت نزدیکی داشتم.

وی افزود: آیت الله شاهرودی استادی مسلم در حوزه‌های علمیه بود و با این وجود در منصب‌های مهم نظام اسلامی قرار داشت و در راه اعتلاء آرمان‌های نظام اسلامی تلاش کرد.