آیین رونمایی از کتاب “شهر یاران شهر” با موضوع تجارب و خاطرات شهرداران اهواز پس از انقلاب اسلامی و تقدیر از شهرداران اهواز با حضور منصور کتانباف، سنواتی و بابا پور نایب رئیس و موسوی نژاد، موسوی زاده، فلسفی، لطفعلی زاده، جهانبخشی، قنوات، حجه الاسلام موسی پور، حاجتی، حیدری و ایزدی اعضای شورای اسلامی شهر، تنی چند از شهرداران ادوار مختلف اهواز از جمله محمدرضا شمسایی و نیز مدیران و جمع کثیری از پرسنل شهرداری در تالار استاد شهید علی جمال پور برگزار شد.

محمدرضا شمسایی در این مراسم اظهار کرد: وقتی به شهرداری اهواز وارد شدم با سازمانی مواجه شدم که با کمبود منابع مالی مواجه بود، به طوریکه در یک مورد با ۶ ماه عقب ماندگی حقوق کارگران و از طرفی نیز با توقعات و انتظارات بیشمار و البته به حق افکار عمومی مواجه بودم..

شهردار سابق اهواز ادامه داد: روش من در مسئولیتهای مختلف ابتدا مطالعه و پژوهش با هدف آسیب شناسی مشکلات موجود و رسیدن به راهکارهای جامع است. این موضوع را نیز در شهرداری اهواز سرلوحه کار خود قرار دادم که این موضوع بعضاً با واکنش های منفی همراه بود. در واقع مخالفان این رویه، بیشتر بر اجرا تاکید داشتند..

وی ادامه داد: پس از مدتی به این نتیجه رسیدم که با توجه به مشکلات مالی، نخستین کاری که می توان انجام داد گسترش فضای سبز و درختکاری در شهر بود، این کار علاوه بر اینکه نسبت به پروژه های دیگر نظیر ساخت تقاطع های غیر همسطح و…ارزان تر بود، رضایتمندی بیشتری را در شهر بوجود می آورد. لذا یک میلیون و ۵۳۰ هزار نهال درخت در آن زمان کاشته شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان افزود: همزمان تلاش کردیم با استفاده از منابع غیرشهرداری، طرح ها و پروژه ها را به پیش ببریم. بر این اساس با مذاکره با یکی از شرکت های وابسته به سپاه توانستیم پارک ۴۲ هکتاری را ایجاد کنیم.

وی احداث ساختمان شهرداری اهواز در کنار رودخانه کارون را یکی از آرزوهای خود ذکر کرد و ادامه داد: مطالعات و طراحی های ژئوتکنیک آن نیز انجام شد که به عمر ما در شهرداری نرسید.

محمدرضا شمسایی در پایان گفت: از کتانباف شهردار محترم و همچنین نوشادی معاون برنامه ریزی شهرداری بابت این حرکت شایسته تشکر می کنم و نسبت به همه ی شهرداران ادوار مختلف اهواز و همچنین مدیران و پرسنل شهرداری اهواز عرض ادب و احترام دارم.

وی گفت: مدت ۲۰ ماه خدمتم در شهرداری اهواز علیرغم تمام مشکلات و فشارها ،یکی از بهترین دوران کاری من بود.

گفتنی است در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب “شهر یاران شهر” از شهرداران و سرپرستان شهرداری اهواز با اهدا لوح یادبودی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است محمد رضا شمسایی در شورای سوم اهواز از تاریخ ۸ آبان ۸۷ تا ۸ تیر ۸۹ شهردار اهواز بود.