معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در رونمایی از کتاب “شهر یاران شهر” با موضوع تجارب و خاطرات شهرداران اهواز پس از انقلاب اسلامی و تقدیر از شهرداران اهواز گفت: به شهریاران شهر اهواز و شهریاران بعد از انقلاب اسلامی شهر اهواز شهردار، ریاست و اعضای شورای شهر، اصحاب رسانه، شهروندان و همکاران گرامی خوش آمد می گویم.

ابراهیم نوشادی افزود: امروز گرد هم آمدیم تا از کتاب تجارب شهرداران بعد از انقلاب اسلامی شهر اهواز رونمایی کنیم. شهر اهواز بعد از انقلاب اسلامی،۱۷ شهردار به خود دیده است که خوشبختانه همه شهرداران در قید حیات هستند و امروز در خدمتشان هستیم.

وی ادامه داد: کتاب شهریاران شهر، در راستای استقرار مدیریت دانش در شهرداری در دستور کار معاونت برنامه ریزی قرار گرفت که حاصل آموخته‌های طول عمر مدیریت افراد در سازمان است و سازمان برای کسب تجربه، هزینه‌های هنگفتی را در طول حیات خود متحمل می شود و این هزینه ها شامل آزمون و خطاها ، موفقیت‌ها و شکست‌ها هستند و اینگونه دانش برای ما مستندسازی، ثبت و به کارشناسان و مدیران کنونی شهرداری منتقل می شود. به عبارتی، کتاب شهریاران شهر، هم انتقال تجارب و هم یک تاریخ شفاهی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز تصریح کرد: ما در این راستا دو اولویت را برای کار خود در نظر گرفتیم. اولویت نخست، مستندسازی تجارب شهرداران بود که امروز از این کتاب رونمایی شد. اولویت دوم ما، تجارب حوزه های شهرسازی، حمل و نقل، فنی و عمرانی، مالی اقتصادی و حوزه معاونت ها هستند که در این راه با مدیران بعد از انقلاب در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم تا تجارب اینها هم مستند سازی شود که این دانش ارزشمند، به بدنه ی سازمانی مان انتقال پیدا کند.

ابراهیم نوشادی ادامه داد: این کار برای نخستین بار در شهرداریهای کشور انجام می‌شود، شهرداری مشهد ، شوراها را مستند سازی کرد اما تمام تجارب شهرداران را مستندسازی نکرده اما برای اولین بار این کار در شهر اهواز انجام شد.

وی ادامه داد: این گروه در زمان سید خلف موسوی و منصور کتانباف انجام شد و جا دارد که از این دو شهردار و شهردارانی که در این پروژه با ما همکاری کردند، همچنین از خانم فرجی رئیس گروه پژوهش ما که چند سال این پروژه را دنبال کردند و زحمت فراوانی کشیدند تقدیر و تشکر کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز گفت: سوالی که همیشه در ذهن من پیش می آمد این بود که چرا مدیران ما با توجه به ظرفیت های استان و توانایی هایشان هم در بخش شهرداری و هم در دیگر دستگاه های اجرایی رشد نمی کنند و از خوزستان بالاتر نمی روند و در پست های وزارت و پست های زیرمجموعه وزارتخانه های دولت قرار نمی گیرند؟ من فکر می کنم که یکی از دلایل عمده این است که ما در فرهنگ انتقال دچار ضعف هستیم که چگونه با مخالفین سلایق خود و تفاوت قومیت ها برخورد کنیم و نظرات خود را با حفظ حرمت‌ها و شخصیت افراد بیان کنیم .

وی اظهار کرد: این یکی از ضعف های ما در مقایسه با دیگر استانهاست و ما می‌بینیم که در سایر استانها، شخص چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب و از هر قومیتی که باشد چگونه از نیروها ،حفاظت و پشتیبانی می کنند و راه رشد را برای مدیرانشان به مسند های بالاتر در نظام اداری کشور فراهم می کنند.

نوشادی افزود: ما قدر سرمایه های خودمان را نمیدانیم و اینکه یاد بگیریم سرمایه‌های استان مان را که همان مدیران توانمند استان است را با همه اختلاف سلایق حریم‌ها و حرمتها حفظ کنیم .زیرا رشد افراد در نظام اداری کشور، قطعاً باعث توسعه و پیشرفت استان می‌شود.