آیین رونمایی از کتاب “شهریاران شهر” با موضوع تجارب و خاطرات شهرداران اهواز پس از انقلاب اسلامی و تقدیر از شهرداران اهواز با حضور کتانباف شهردار اهواز، سنواتی و بابا پور نایب رئیس و موسوی نژاد، موسوی زاده، فلسفی، لطفعلی زاده، جهانبخشی، قنوات، حجه الاسلام موسی پور، حاجتی، حیدری و ایزدی اعضای شورای اسلامی در تالار استاد شهید علی جمال پور برگزار شد

رییس شورای اسلامی شهر اهواز در ابتدا گفت: از آقایان کتانباف و موسوی شهرداران فعلی و اسبق اهواز و همچنین آقای نوشادی معاون برنامه ریزی و توسعه و همه نیروهایی که در تدوین کتاب “شهر یاران شهر” نقش داشتند، تشکر می کنم.

عبدالزهرا سنواتی با اشاره به محتوای کتاب گفت: این کتاب گنجینه ارزشمندی است از تجربیات و خاطرات شهرداران اهواز که در ادوار مختلف برای شهرداری و شهر اهواز زحمت کشیدند. باید با مطالعه این کتاب و بهره مندی از همه ی آزمون و خطاهای گذشتگان عبرت گرفته و از آنها برای ادامه راه مدد بجوییم.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام تاکیدات متعددی بر استفاده از تجربیات گذشتگان می شود. در قرآن کریم آیاتی در این خصوص بیان شده است. امام علی(ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه به امام حسن(ع) می فرمایند: “…. درست است که من به اندازه پیشینیان عمر نکرده‌‏ام، امّا در کردار آنها نظر افکندم و در اخبارشان اندیشیدم و در آثارشان سیر کردم تا آن‌جا که گویا یکى از آنان شده‌‌‏ام، بلکه با مطالعه تاریخ آنان، گویا از اوّل تا پایان عمرشان با آنان بوده‌‏ام… ”

رییس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: توجه به تجربیات گذشتگان، ریشه ی علمی نیز دارد که در توسعه نقش موثری را ایفا می کند. باید از اقدامات پیشینیان بهره ببریم تا دچار آزمون و خطاهای هزینه بر و زمان بر نشویم.

عبدالزهرا سنواتی در پایان از برگزاری مراسم تجلیل از شهرداران سابق اهواز ابراز خرسندی کرد و گفت: این کار باعث ایجاد انگیزه مضاعف برای مدیران و پرسنل خدوم شهرداری اهواز است که باعث می شود این عزیزان هم احساس کنند که سیستم قدردان زحمات آنهاست