مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خوزستان فعالیت های انجام شده در این صندوق را تشریح کرد.

ابراهیم شیخی مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خوزستان گفت: با اعطای تسهیلات اشتغال زایی، کارگشایی و قرض الحسنه در تلاش هستیم بخشی از مشکلات مددجویان و محرومان را برطرف و آن ها را به توانمندی نزدیک کنیم.
وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۳ هزارو ۷۷۱ نفر از مددجویان تحت حمایت از تسهیلات قرض الحسنه این نهاد استفاده کردند.
شیخی بیان داشت: پرداخت وام های قرض الحسنه به نیازمندان یکی از وظایف مهم صندوق امداد ولایت است که ۲۲ میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات قرض الحسنه از طریق این صندوق به مددجویان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد یافته است.
مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خوزستان گفت: صندوق امداد ولایت در نیمه نخست سال جاری ۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی به منظور رفع نیازهای ضروری به سه هزارو ۳۳ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر افراد نیازمند اعطا کرده است.
وی ادامه داد: تسهیلات کارگشایی به صورت قرض الحسنه و با اقساط بلند مدت و پایین ترین نرخ کارمزد در اختیار مددجویان قرار می گیرد تا آنها بتوانند با دغدغه کمتر به رفع مشکلات خود بپردازند.
مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خوزستان با بیان اینکه ۵۸۶ نفر از مددجویان نیز در شش ماهه نخست سال جاری با دریافت تسهیلات اشتغال زایی به بازار کار وارد شده اند ،افزود: ده میلیارد و ۸۳۶ میلیون تومان در قالب تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات برای خرید، ساخت و بهسازی منازل مسکونی به ۱۵۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان پرداخت شده است.
شیخی در پایان با اعلام اینکه تا کنون ۱۴۰ هزار حساب در صندوق امداد ولایت افتتاح شده است از مردم نیکوکار خواست تا با افتتاح حساب و سپرده گذاری در این صندوق، ضمن ترویج سنت قرض الحسنه، به نیازمندان و محرومان جامعه کمک و آنها را در رفع نیازهایشان یاری کنند.