با حضور مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان و نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، مشکلات کشاورزان این شهرستان بررسی شد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، عباس صدریان فر روز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ در سفر به شهرستان شوشتر و نشست با فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی علاوه بر بررسی آخرین وضعیت پروژه آبیاری ۵۰۰ هکتاری شهرک قلی پور،مسائل و مشکلات کشاورزان این شهرستان را بررسی کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد پروژه آبیاری اراضی ۵۰۰ هکتاری شهرک قلی پور گفت: با توجه به تخصیص بخشی از اعتبارات مورد نیاز در سال ۱۴۰۲، برخی از تجهیزات برقی و مکانیکال اصلی از جمله ترانسفورماتور، چهار دستگاه الکتروپمپ گریز از مرکز و تابلوهای راه اندازی الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ خریداری شدند.

صدریان فر افزود: در سال گذشته نیز عملیات اجرایی مرمت و نوسازی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب شهید قلی پور با مبلغ اولیه ۱۹۴ میلیارد ریال پس از برگزاری مناقصه آغاز شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: این طرح تاکنون ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای تکمیل آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

صدریان فر در پاسخ به سوالات کشاورزان در مورد محدودیت کشت تابستانه نیز خاطر نشان کرد: مسائل مربوط به برداشت آب در شورای کشاورزی و شورای سازگاری با کم آبی تصمیم گیری می شود و سازمان آب و برق خوزستان در این جلسات تنها یک رای دارد و مجری تصمیمات اتخاذ شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبات شورای کشاورزی و شورای سازگاری با کم آبی تاکید کرد: مصوبات شورا لازم الاجرا است و در صورت عدم اجرا، به عنوان تخلف اداری باید به نهادهای مسئول پاسخگو باشیم.

صدریان فر با اشاره به علل ممنوعیت کشت برنج در شبکه آبیاری، بیان کرد: یکی از دلایل ممنوعیت کشت برنج در شبکه این است که این کشت به شبکه آبیاری که برای ایجاد آن هزینه های بسیار زیادی شده است آسیب می زند و در نتیجه تدوام کشت را برای خود کشاورزان در آینده با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در این نشست به مناسبت عید سعید قربان به معاونت شبکه های آبیاری و زهکشی و معاونت حفاظت و بهره برداری دستور داد تا ضمن رعایت قانون، جرائم کشاورزان را مورد بررسی قرار دهند و در صورت امکان در این زمینه به کشاورزان کمک کنند.