معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، بر نقش حمایتی صنایع و بخش خصوصی از هنرمندان صنایع‌دستی استان تأکید کرد و گفت: این حمایت‌ها می‌تواند افق روشنی را پیش روی صنعتگران این عرصه نمایان سازد.

شکرالله قاسمی در گفتگویی با روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ضمن تبریک هفته صنایع‌دستی، به نقش این هنر در رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت که این صنعت با به‌کارگیری نیروی انسانی، خصوصاً بانوان خانه‌دار، در ارتقای اقتصاد خانواده بسیار حائز اهمیت است.

وی حمایت از صنایع‌دستی و هنرمندان این عرصه را یکی از بارزترین جلوه‌های تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» دانست و خاطرنشان کرد که این حوزه درآمدزا، اشتغال‌آفرین و ارزآور است.

قاسمی رویدادهایی نظیر جشنواره ملی شکرستان که توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار می‌شود را فرصتی مناسب برای رونق صنایع‌دستی استان خوزستان برشمرد و برگزاری آن را گامی در جهت آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با این هنر اصیل عنوان کرد.

از دیگر مزایای جشنواره ملی شکرستان، به گفته او، کشف بازارها و تقاضاهای جدید برای صنایع‌دستی استان، ایجاد نشاط در جامعه و تشویق صنعتگران و تولیدکنندگان این عرصه است. وی افزود: این‌گونه تعامل‌ها با جامعه پیرامونی، رویکرد و شناخت تقاضا و عرضه را نیز ارتقا می‌بخشد.

جشنواره برداشت نیشکر به‌عنوان یکی از ۶۲ رویداد شاخص ملی در تقویم ملّی رویدادهای گردشگری ثبت شده است. برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی مناطق پیرامونی طرح‌های نیشکر یکی از رویدادهای جنبی این جشنواره است.