نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از سال ۱۴۰۰ تا بودجه تعیین شده سال ۱۴۰۳ برای سازمان نوسازی مدارس کشور در نظر گرفته شد که ۳۰ هزار میلیارد ریال از این میزان به خوزستان تعلق گرفت.

مجتبی یوسفی در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز خوزستان در محل گیت بوستان اهواز بیان کرد: طی ۲ سال و نیم ریاست جمهوری آیت الله رییسی ۱۱.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ایران محقق شد که ثمره تلاش رییس جمهور و اعضای دولت بوده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات دولت سیزدهم اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شد که ساخت ۷۰ درصد مدارس با کمک خیران بوده است.

یوسفی در ادامه با اشاره به دید مثبت دولت به توسعه فضاهای آموزشی کشور اظهار کرد: یکصد هزار مدرسه در کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارند که نوسازی این تعداد مدرسه در برنامه هفتم توسعه دیده شده است.

وی گفت: همواره در سال‌های اخیر خیران مدرسه‌ساز استان رتبه‌های یک و ۲ کشور را در ساخت مدرسه کسب کردند که نشان دهنده دغدغه خیران به ساخت مدرسه در استان است.

دریافت پنج هزار میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت در دولت سیزدهم

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سیزدهم پنج‌هزار میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت دریافت شد تا برای طرح‌هایی همچون ساخت مدرسه هزینه شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ۲۰ روز آینده رویداد ملی انتخابات برگزار می‌شود اظهار کرد: باید برای انتخاب فرد اصلح همه مردم پای صندوق‌های رای حضور یابند و فردی را انتخاب کنند که مسیر رییس جمهور شهید و جهادی ایران را ادامه دهد.

در ادامه این مراسم نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوزستان از جمله استان‌هایی است که حوزه‌های کلان آن نیاز به برنامه کاربردی دارد.

محمد مولوی افزود: اسناد توسعه‌ای استان باید با برنامه دنبال و اجرا شوند و این اصل باید در مدیران و مسئولان خوزستان نهادینه شود.

وی گفت: در رویکرد جدید مجلس دعوای شخصی با کسی وجود ندارد و هدف ارتقاء استان و کشور است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فضای مدارس برای دانش‌آموزان جذاب نیست به همین دلیل ساخت مدارس جدید باید پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.