طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی شهرداری اهواز به منظور جلوگیری از آبگرفتگی و انباشت آب در مسیر میدان پلیس و عملیات لوله گذاری دفع آبهای سطحی توسط شهرداری منطقه ۲ اهواز به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار‌ کارونی ها «محمدسعید حردانی» امروز (سه‌شنبه ۲۷ آبان) در حاشیه بازدید از روند طرح‌های ضربتی دفع آب‌های سطحی در منطقه که به دستور شهردار اهواز در کل شهر انجام می‌شود اظهار کرد: در بلوار ارتش پروژه دفع آب‌های سطحی را به بهره برداری رساندیم که ساخت یک سپتیک سه در چهار بود و به کانال بلوار مدرس متصل شد.

شهردار منطقه ۲ شهرداری اهواز افزود: در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی و رفع مشکلات ناشی از جاری شدن پسآب در معابر و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ، لوله گذاری میدان پلیس در حال اجرا می باشد.

محمدسعید حردانی هدف از اجرای پروژه لوله گذاری میدان پلیس را هدایت آبهای سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی در فصول بارندگی و جلوگیری از انباشته شدن آبهای آلوده در معابر و بهبود وضعیت بهداشتی و محیط زیست عنوان کرد.

شهردار منطقه ۲ شهرداری اهواز افزود: هم اکنون پروژه جمع‌کننده‌ها را در خیابان‌های ۳۲ متری، لاله، لادن و رز محله کیانشهر اجرا می‌کنیم که در خیابان‌های ۳۲ متری بین لاله و لادن با لوله ۶۰۰ متری ثقلی اجرا و به سپتیک بلوار ارتش متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مابقی خیابان‌های کیانشهر بعد از رسیدن لوله‌ها اجرا می‌شوند تصریح کرد: حدودا ۲ هفته زمان می‌برد تا ۶۰ درصد از کار انجام شود، البته ادامه پروژه زمان زیادی را نمی‌برد که مشکل آبگرفتگی محله کیانشهر در بخش اعظمی از نقاط بحرانی حل می‌شود.

حردانی اضافه کرد: همچنین ۳۵۰ متر لوله ۲۵۰ ثقلی جهت اتصال به کانال سلمان برای دفع آب‌های سطحی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در کیانپارس از نبش خیابان سروش تا نبش اردیبهشت‌ در ساحلی لوله‌گذاری ثقلی انجام شده خاطر نشان کرد: در خیابان تخت سلیمان کنار پل هشتم از ابتدای رمپ پل تا رودخانه، لوله ثقل ۳۱۵ را اجرا کردیم.

شهردارمنطقه ۲ شهرداری اهواز ابراز کرد: مسیر بعدی هم خیابان تخت سلیمان نبش خیابان پودات است که قرار است آنجا هم سپتیک سه در سه اجرا شود و از جلوی انبارتوشه راه آهن لوله به صورت ثقلی داخل کانال را به سپتیک احداث شده متصل و آن را با لوله ۲۵۰ تحت فشار به رودخانه متصل کنیم.

وی بخشی از نقاط بحرانی منطقه دو اهواز را محله‌های کیانشهر، کیانپارس و میدان پلیس دانست و بیان کرد: با انجام این پروژه‌ها تنها بخشی از مشکلات حل می‌شوند اما طبق طرح ضربتی نقاط بحرانی توسط شرکت مشاور شهرداری اهواز شناسایی شدند اما به صورت ضربتی و علاج بخشی است و باید سال‌های آینده کارها تکمیل تا خیابان های فرعی هم اضافه شوند.

حردانی با اشاره به اینکه طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی بعد از انتصاب شهردار اهواز انجام شد عنوان کرد: دفع آب‌های سطحی در اهواز و همچنین منطقه ۲ افزایش یافته و شهرداری به وظایف خود در این خصوص کاملا عمل کرده و مابقی به عهده آبفا است.

شهردار منطقه ۲ اهواز بخشی از نقاط بحرانی این منطقه شامل کیانشهر، کیانپارس و میدان پلیس است ادامه داد: در منطقه کیانپارس اهواز نیز از خیابان سروش تا اردیبهشت در ساحلی و خیابان تخت سلیمان کنار پل هشتم از ابتدای رمپ پل تا رودخانه کار لولهگذاری ثقلی ۳۱۵ متر انجام شده است.

وی افزود:پروژه دیگر در خیابان تخت سیلمان تقاطع پودات است که با قراردادن یک سپتیک سه در سه اجرا و قرار است لوله از جلوی انبار توشه راه‌آهن به صورت ثقلی داخل کانال موجود انداخته و به سپتیکی که احداث خواهد شد متصل کنیم و سپس با لوله ۲۵۰ تحت فشار آن را به رودخانه متصل کنیم.

حردانی ادامه داد: پروژه مشترکی بین شهرداری و آب و فاضلاب در زمان سیل سال ۹۸ برای دفع آب‌های سطحی خیابان‌های الحدید و سپاه که دچار آبگرفتگی شدید بودند اجرا شد که در آن لوله ۳۱۵ ثقلی با هفت منهول، و با ساخت یک سپتیک، به زیرپل شهید سوداگر وصل شد. و از آن جا ۱۴۰ متر لوله به کار رفته است

حردانی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها به صورت ضربتی و علاج بخشی بوده و با انجام آن بخشی از مشکلات حل می شود گفت: با دستور شهردار اهواز نقاط بحرانی شناسایی شده و این پروژه باید در سال‌های تکمیل شود. شهرداری به وظیفه خود در این رابطه عمل کرده و بقیه امور به عهده آبفا است.