در دومین روز از هفته دفاع مقدس و در قالب برنامه های پژوهشی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب، از دستگاه میکروپمپ تزریق مواد افزایه پاکسازی و احیای چاه‌های نفت رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، در آیین رونمایی از این تجهیز ویژه پاکسازی و زنده‌سازی چاه های نفت فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، مدیران عامل شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، ملی حفاری، و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت وفرماندهان حوزه مقاومت بسیج وزارت نفت و سازمان بسیج مستضعفین خوزستان حضور داشتند.

در این آیین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان ضمن ادای احترام به امام راحل(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای دفاع مقدس، گفت: با تکیه بر ایمان راسخ و اعتقاد به توانمندی جوانان ایران اسلامی توانستیم در مقابل هجوم دشمنی مقاومت کنیم که توسط اکثر قدرت‌های جهانی حمایت می شد و اینجا بود که نام جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تغییر یافت چرا که حفاظت از مردم و جلوگیری از اشغال کشورچیزی جز یک رسالت مقدس نبود.

سردارحسن شاهوارپور افزود: اکنون که تداوم خصومت ها با انقلاب اسلامی ایران باعث شده تا دشمن تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ما تحمیل کند، جوانان و نخبگان ما با غیرت و حمیت خویش و با سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری در همه حوزه ها دست به کار شده و به اتکای دانش و تخصص خود بخشی از مهمترین نیازهای کشور را مرتفع می‌سازند.

وی ساخت دستگاه میکروپمپ تزریق مواد افزایه برای اولین بار در کشور را از اقدامات مهمی برشمرد که در سایه‌ی نگاه بسیجی و رویکرد جهادی توسط بسیجیان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محقق شده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت-جنوب نیز در بخشی از این آیین، ضمن تقدیر از تلاش کارشناسان و دست اندرکاران حوزه پژوهشی بسیج و مهندسان کارشناسان صنعت نفت گفت: ساخت این دستگاه در قالب طرحی به نام شهید بزرگوار مهندس محمدجواد تندگویان و با محوریت آقای مهندس اصغر عجمی از کارکنان بسیجی معاونت حفاری مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز و جانباز دفاع مقدس به انجام رسیده است.

سرهنگ پاسدار عباس ممبینی همچنین از ساخت دستگاه ویژه ضدعفونی و گندزدایی محیط های آلوده به ویروس کرونا توسط بسیجیان این حوزه خبر داد که پیش از این همزمان با هفته دولت رونمایی و مورد استفاده قرار گرفته است.

در بخشی از این آیین مهندس عجمی مخترع و سازنده این تجهیز نیز طی سخنانی ، تولید فناورانه این دستگاه را حاصل دو سال تحقیق و تلاش برای بومی سازی فناوری های موجود در جهان دانست به گونه ای که با شرایط و الزامات چاه‌های نفت کشورمان تطابق داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه که در شرایط دبی‌های زیر ۰٫۲۵ (یک چهارم) لیتر در دقیقه و فشار حداکثری ۶ هزار پوند بر اینچ مربع نیز امتحان خود را پس داده است، تست میدانی و عملیاتی دستگاه در سه حلقه از چاه های مناطق نفتخیزجنوب را کاملاً موفقیت آمیز برشمرد.

عجمی در تشریح مزایای این دستگاه بیان داشت: کاهش فرایند انجام عملیات به تولید آوری چاه با این دستگاه نسبت به پمپ تراک، قیمت تمام شده پایین نسبت به نمونه خارجی و قابلیت‌های تزریق مواد افزایه کف‌ساز در درصد حجمی کم با حداکثر فشار تزریقی و امکان تزریق فوم پلیمری، مواد بازدارنده خوردگی و محلول را از مهمترین مزایای بکارگیری این دستگاه برشمرد.

در پایان این برنامه، کاروان حامل هزار بسته کمک معیشتی که توسط پایگاه مقاومت بسیج شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون برای تحویل به خانوارهای کم برخوردار مجاور تاسیسات عملیاتی تهیه شده بود، توسط حاضران در این آیین، بازدید و بدرقه شد./