نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به افراد باصلاحیت، قوی، متدین، شجاع، دلسوز، باسابقه و متخصص رأی دهیم و بتوانند کارها را پیش ببرند، ما در این مساله شریک هستیم و اگر افراد بدون صلاحیت به مجلس راه پیدا کنند و نتوانند به وظیفه خود عمل کنند، ما نیز به نوعی در مسئولیت آن‌ها شریک هستیم؛ بنابراین رأی دادن تکلیف شرعی، ملی و قانونی است و باید خود را در مقابل آن پاسخگو بدانیم.

آیت‌الله محسن حیدری درخصوص اهمیت انتخابات اظهارکرد: انتخابات و انتخاب کردن حاکمان، مدیران و نمایندگان برای اداره کشور کار بسیار بزرگی است. به برکت شهداء و امام خمینی(ره) و استمرار این راه با پرچم‌داری آن امام، مردم در تمام صحنه‌ها از سال ۱۳۵۷ تاکنون و ان‌شاءالله تا آخر، این راه را ادامه می‌دهند. سال به سال و دهه به دهه این حرکت پویاتر ادامه دارد و مردم پای انقلاب و رأی خود ایستاده‌اند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علی‌رغم اینکه دشمنان اسلام و ایران مطالب غیرواقعی دیگری بیان می‌کنند، ملت ما بدون توجه به این هیاهوها راه خود را ادامه می‌دهد، گفت: شرکت در انتخابات جنبه قانونی، ملی و شرعی دارد و مردم با بصیرت ما همیشه پای تکلیف خود ایستاده‌اند. هر کسی که از طرف مردم چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم انتخابات به مجلس راه پیدا می‌کند، نه‌تنها نماینده شهر خود است بلکه نماینده کل ایران می‌شود. یعنی می‌تواند درباره سرنوشت کل کشور تصمیم‌گیری و دخالت کند.

وی که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه قطعا تک‌تک آرای افراد نقش دارد و می‌تواند در اداره مملکت و حل مشکلات نقش‌آفرینی کند، عنوان کرد: جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی کشور، جایگاه رفیعی است. در نظام جمهوری اسلامی قوه مقننه دو وظیفه دارد؛ یکی ریل‌گذاری برای مجریان مملکت و دیگری قانونگذاری برای بهبود اوضاع است. نمایندگان حق تفحص دارند و می‌توانند وزراء را به صحن مجلس بیاورند و مورد سوال قرار دهند. همچنین یک‌سوم نمایندگان مجلس می‌توانند رئیس جمهور را استیضاح کنند و در صورت نداشتن کفایت سیاسی می‌توانند با امضای رهبری او را برکنار کنند. بنابراین مجلس شورای اسلامی که این همه می‌تواند نقش‌آفرینی کند، جایگاه مهمی دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نمایندگان با همین رأیی که مردم می‌دهند، به مجلس راه پیدا می‌کنند. بنابراین اگر به افراد باصلاحیت، قوی، متدین، شجاع، دلسوز، باسابقه و متخصص رأی دهیم و بتوانند کارها را پیش ببرند، ما در این مساله شریک هستیم و اگر افراد بدون صلاحیت به مجلس راه پیدا کنند و آن‌ها نتوانند به وظیفه خود عمل کنند، ما نیز به نوعی در مسئولیت آن‌ها شریک هستیم. بنابراین رأی دادن تکلیف شرعی، ملی و قانونی است و باید خود را در مقابل آن پاسخگو بدانیم.

حیدری در پایان با بیان اینکه اگر در تشخیص فرد اصلح سهل‌انگاری کنیم، ما مسئول هستیم، گفت: بنابراین مردم باید دقت کنند که اصل شرکت در انتخابات مهم است. کسی که می‌تواند در انتخابات شرکت کند اما شرکت نکند، قطعا در مقابل رأیی که نداده، مسئولیت دارد. اگر کسی در خانه خود بماند و پای صندوق رأی نرود، قطعا مسئولیت شرعی دارد و باید پاسخگو باشد. لذا از مردم می‌خواهم که در فرصت باقیمانده به پای صندوق‌های رأی بروند.