شرکت تعاونی ماکیان لذیذ شوش در خوزستان، همزمان با آیین افتتاح ۳۸۳ طرح و پروژه بخش تعاونی در کشور، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار کارونی ها ،آیین افتتاح همزمان ۳۸۳ طرح و پروژه بخش تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمد شریعتمداری مقام عالی وزارت، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ارسلان غمگین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و تنی چند از مسوولان استانی در ساختمان شرکت تعاونی ماکیان لذیذ شوش، برگزار شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این باره اظهار کرد: این تعاونی که در سال ۱۳۹۸ تاسیس شده، با ظرفیت تولید ۸ هزار قطعه در ساعت در یک نقطه استراتژیک به فاصله ۴۰ کیلومتری مزر چذابه و ۲۰۰ کیلومتری مرز مهران برای صادارت به کشور عراق و کشور های خلیج فارس قرار گرفته است.
ارسلان غمگین افزود: شرکت ماکیان لذیذ در زمینی به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۴۰۰۰ متر مربع، بزرگ ترین و مجهز ترین کشتارگاه و فرآوری گوشت سفید صنعتی در کشور است.
وی ادامه داد: این تعاونی با سرمایه گذاری ۷۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان شوش با عاملیت بانک توسعه تعاون و با تسهیلاتی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
غمگین خاطر نشان کرد: خوزستان دارای ۴ هزار و ۶۲۳ شرکت تعاونی فعال و با ۳ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۷۱ عضو و ۸۶ هزار و ۲۸ نفر اشتغالزایی که مجموع سرمایه اولیه آنها حدود دو میلیارد ریال است.
وی یاد آور شد: شهرستان شوش به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در این استان دارای ۲۹۳ تعاونی فعال و ۱۸۱ هزار و ۹۲۸ عضو و اشتعالزایی برای ۷ هزار و ۷۶۰ نفر است.

استاندار در حاشیه آیین افتتاح شرکت تعاونی ماکیان لذیذ شوش خبر داد:
اشتغال ۸۷ هزار نفر در تعاونی‌های خوزستان

غلامرضا شریعتی در حاشیه آیین افتتاح شرکت تعاونی ماکیان لذیذ شوش که به مناسبت هفته تعاون و با حضور معاون اول رئیس جمهوری و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امسال توانسته ایم ۵۸ طرح تعاونی با ۴ هزار و ۱۰۰ عضو و حدود ۳۹۰۰ شغل را راه اندازی کنیم. سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرای این طرح‌های تعاونی در خوزستان حدود ۴۶ میلیارد تومان بوده و ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات به این طرح‌ها اختصاص داده شده است.
وی افزود: مجموع تعاونی‌های خوزستان اکنون به حدود ۵ هزار تعاونی رسیده است و بیش از ۳.۵ میلیون نفر عضو دارند و حدود ۸۷ هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.
شریعتی با اشاره به صادرات تعاونی‌های خوزستان گفت: از ابتدای فروردین‌ماه ۹۸ تاکنون حدود ۳۱۸ میلیون دلار توسط تعاونی‌های خوزستان صادرات انجام شده است.
استاندار خوزستان درباره افتتاح طرح ماکیان لذیذ شوش بیان کرد: این طرح، مجهزترین کشتارگاه تمام صنعتی کشور است که با حدود ۷۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است.
او اضافه کرد: شرکت تعاونی ماکیان لذیذ در زمینی به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۴۰۰۰ متر مربع، بزرگ ترین و مجهز ترین کشتارگاه و فرآوری گوشت سفید صنعتی در کشور است.
شریعتی بیان کرد: این تعاونی با سرمایه گذاری ۷۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر در شهرستان شوش با عاملیت بانک توسعه تعاون با تسهیلاتی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
گفتنی است: در آیین افتتاح شرکت تعاونی ماکیان لذیذ شوش مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی حرفه ای، تامین اجتماعی، بانک توسعه تعاون خوزستان، فرماندار شوش و جمعی از مسوولان استان و شهرستان حضور داشتند.