همزمان با هفته تعاون به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجهزترین کشتارگاه و مرکز فرآوری گوشت سفید صنعتی کشور در شهرستان شوش بهره برداری رسید.

استاندار خوزستان در آیین بهره برداری این کشتارگاه گفت: این مرغداری با ظرفیت تولید هشت هزار قطعه در ساعت، ۱۵۰ تن در هر نوبت کاری کشتار می‌کند.
غلامرضاشریعتی افزود: موقعیت این مرغداری در یک نقطه راهبردی به فاصله ۴۰ کیلومتری مرز چذابه و ۲۰۰ کیلومتری مرز مهران در جهت تولید صادراتی به کشور همسایه قرار دارد.

وی ادامه داد: شرکت ماکیان لذیذ در زمینی به مساحت ۲۲ هزارو ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۴ هزار مترمربع، بزرگ‌ترین و مجهزترین کشتارگاه و فرآوری گوشت سفید صنعتی در کشور است.

استاندار خوزستان اظهارداشت: این تعاونی با سرمایه‌گذاری ۷۱۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان شوش با عاملیت بانک توسعه تعاون با تسهیلاتی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه این کشتارگاه می‌تواند ۳۵محصول تولید، عرضه و صادر کند، افزود: امیدواریم با افتتاح این کشتارگاه و همچنین ۲ کشتارگاه صنعتی دیگر در آینده نزدیک دیگر کمبودی در این نوع محصول در استان خوزستان نداشته باشیم.