مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در رزمایش سایبری بیمه سلامت اقدامات عمومی حمایتی این سازمان برای هموطنان را تشریح کرد.

دکتر علی خسروی در رزمایش سایبری بیمه سلامت طرح پوشش بیمه سلامت رایگان، پوشش بیمه ای اقشار کم درآمد مانند پوشش بیمه ای زندانیان و خانواده آنان، پوشش بیمه ای مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و پوشش بیمه ای اتباع بیگانه را از اقدامات عمومی حمایتی بیمه سلامت برای هموطنان عنوان کرد و افزود: آغاز استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی ـ دانشگاهی و حذف استفاده از دفترچه در موارد بستری ، ارزیابی وسع متقاضیان بیمه در شهر ها و روستاهاجهت برخورداری بیمه شوندگان از یارانه حق بیمه، جلوگیری از ایجاد همپوشانی های بیمه ای جدید بصورت مکانیزه و تعیین تکلیف همپوشانی های موجود و احراز هویت بیمه‌شدگان به صورت مکانیزه از طریق استعلام از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال از دیگر اقدامات تاثیرگذار این سازمان بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به پوشش حمایتی این سازمان به گروه‌ها و مبتلایان بیماری خاص اظهار کرد: پوشش بیمه ای بدون پرداخت حق بیمه، حذف نظام ارجاع برای این گروه از بیمه شدگان در صندوق روستائیان ، حذف دوره انتظار برای دریافت دفترچه بیمه المثنی از شروع تاسیس سازمان و پوشش بیمه ای رایگان ، بدون انجام ارزیابی وسع از آغاز سال ۹۸ از اقداماتی است که برای این گروه انجام شده است.

خسروی تصریح کرد: استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی، تجمیع اطلاعات بیمه شدگان جهت ارائه خدمات بصورت الکترونیکی، عملیاتی کردن ارزیابی وسع، حذف همپوشانی های بیمه ای سازمان با سایر سازمانهای بیمه گر پایه، کنترل مکانیزه همپوشانی های بیمه ای، ‏ ارتباط مکانیزه با سازمان ثبت احوال جهت اعمال کنترل‌های هویتی و برقراری امکان ثبت نام اینترنتی برای فاقدین پوشش را از جمله فعالیت‌های نوآورانه، مبتکرانه و توسعه ای این سازمان عنوان کرد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با تشریح آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت بیان کرد : در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده است که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است.
خسروی افزود:مجموعه بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه می باشد مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و کلیه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است وی ادامه داد : بیمه سلامت مطالبات پزشکان خانواده در دو استان فارس و مازندران را تسویه کرده است.
علی خسروی گفت: اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال ۹۷ بخش های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه هامی باشد و به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.
خسروی عنوان کرد: بودجه مصوب هیات دولت برای امسال در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون می بایست چهار هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه ها تامین می شده اما تنها حدود۲۸۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
وی گفت: هزینه بستری ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: در حال حاضر صد درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیراز دولتی دانشگاهی مطالبات دارو خانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز لغایت پایان خردادماه ماه تسویه شده است.