مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان از غیرحضوری شدن تشکیل پرونده تسهیلات در بانک مسکن به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی و حفاظت از سلامت ارباب‌رجوع خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت خوزستان، علی‌اصغر نادری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به اهداف بانکداری الکترونیک و گسترش شیوع و ابتلای بیماری کرونا و لزوم رعایت همه‌جانبه بهداشت عمومی به منظور مقابله با این بیماری و مصون بودن کارکنان و مشتریان و ضرورت الکترونیکی کردن فرآیندهای اخذ تسهیلاتی، توسعه و پیاده‌سازی یک سامانه اطلاعاتی موثر، کارا، پویا و انعطاف‌پذیر و منطبق بر استانداردهای خاص در جهت مواجهه با نیازهای جدید و کاهش هزینه‌ها در مکانیزه کردن فرآیند ثبت درخواست تسهیلات در دستور کار بانک مسکن قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس این گزارش، طراحی و پیاده‌سازی سامانه الکترونیکی درخواست تسهیلات و تشکیل پرونده الکترونیکی در سامانه درگاه بانک مسکن به نشانیbank-maskan.ir برای مشتریان فراهم شد.

نادری توضیح داد: فرآیندهای ثبت درخواست تسهیلات، یک مجموعه جامع و سازمان‌دهی شده الکترونیکی داده‌ها و اطلاعات هویتی، اطلاعات ملک، اطلاعات وثیقه و … بوده که فرآیند بررسی ثبت درخواست تسهیلات ارائه شده به یک فرد را مستند می‌کند.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان در خصوص فعالیت این سامانه بیان کرد: بدین منظور مشتریان ابتدا به سایت اینترنتی بانک مسکن به نشانیbank-maskan.ir، بخش خدمات الکترونیکی – سامانه ثبت درخواست تسهیلات مراجعه می‌کنند؛ سپس با انتخاب نوع خدمات توسط متقاضی، کد ملی و شماره موبایل وی به منظور احراز هویت ثبت می‌شود. درج مشخصات اعم از اطلاعات هویتی تسهیلات گیرنده و اطلاعات ملک و همچنین بارگذاری مدارک و مستندات (اطلاعات وثیقه – اطلاعات تسهیلات – تأیید اطلاعات و پرداخت هزینه‌های مربوط – نهایی سازی ثبت درخواست) در ۶ مرحله توسط مشتریان انجام می‌پذیرد.

نادری عنوان کرد: بعد از پرداخت تسهیلات، مشتری می‌تواند از طریق درگاه‌های مجازی نسبت به رویت وضعیت حساب تسهیلاتی خود و همچنین پرداخت اقساط تسهیلات خود اقدام کند.