مدیرعامل شرکت آب و‌ فاضلاب خوزستان از نیاز ۶ میلیارد دلاری استان برای اصلاح شبکه آب و‌ فاضلاب خبر داد.

حقیقی مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان خورستان امروز در نشست با هیئتی از نمایندگان مجلس که برای بازدید از وضعیت آب غیزانیه و سایر مشکلات به خوزستان سفر کرده بودند، اظهار کرد: چند معضل در استان خوزستان نزد هیأت وزیران مورد بررسی قرار دارد که مهمترین آن، مسئله‌ آب و‌ فاضلاب استان است که حل این معضل ۶ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه نیاز به این اعتبار با دلار سه هزار تومانی برآورد شده که اکنون نرخ ارز از ۱۸ هزار تومان فراتر رفته است، افزود: اگر دولت در تأمین این اعتبار ناتوان ماند، نمایندگان مجلس می‌توانند از محل صندوق توسعه این موضوع تأمین اعتبار شود.

مدیر عامل آبفای استان خوزستان تصریح کرد: ما هم ناراحت هستیم که چرا باید این حجم از مشکلات در بخش آب و‌ فاضلاب وجود داشته باشد ولی فقط یک هفته از ادغام شرکت آب و‌ فاضلاب روستایی با آبفای استان می‌گذرد که در این مدت سعی شد تمام نواقص برطرف شود و خوشبختانه امروز تست خط نیز نتیجه‌بخش بود.

حقیقی با تاکید بر این موضوع که بهره‌برداری آزمایشی از پروژه آبرسانی به غیزانیه نیز انجام شد، یادآور شد: از ابتدای هفته آینده و چیزی حدود ۱۰ روز زودتر از وعده استاندار خوزستان این آب وارد مدار بهره‌برادری خواهد شد.

وی ادامه داد: از لحظه‌ای که آبفای استان این پروژه را در اختیار گرفت، وعده سه هفته‌ای داده شد و‌ زودتر نیز انجام گرفت.

مدیرعامل آبفی خوزستان بیان کرد: در بحث حقوق آب‌داران آب و‌ فاضلاب روستایی نیز، این نیروها در وضعیت خوبی نیستند و از شنبه هفته گذشته مسئولیت ایشان به ما محول شد که به تعطیلات عید فطر برخورد کردیم و چند مانع قانونی نیز در پرداخت به ایشان مؤثر بود.
حقیقی با بیان اینکه در هفته آینده بخشی از حقوق آب‌داران نیز پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: از نمایندگان استان‌هایی که وضعیت فاضلاب آنها مناسب است، تقاضا دارم تا ۱۰ درصد از اعتبار خود را به خوزستان تخصیص دهند تا این اعتبار در بخش آب روستایی هزینه و‌ این مشکل برطرف شود.