مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب در غیزانیه به واسطه گرم شدن هوا و بالارفتن مصرف آب بیشتر شده است، گفت: برنامه ریزی شده که به روستاهایی که شبکه و خط انتقال آب ندارند، کمک کنیم و گروه‌های جهادی نیز در حال تدارک تانکرهای آب هستند.

سرهنگ یونس زبیدی امروز، هفتم خردادماه در خصوص اقدامات بسیج برای حل مشکل آب در غیزانیه، اظهار کرد: ما با آبفای روستایی تفاهم‌نامه‌ای داریم و برنامه ریزی کردیم در شبکه‌های داخلی روستاها اعتباراتی را از مرکز پیگیری کردیم. این موضوع را در سال ۹۸ مصوب و برنامه را شروع کردیم تا به آبفای روستایی کمک کنیم.

وی ادامه داد: این مشکل به واسطه گرم شدن هوا و بالارفتن مصرف آب در روستاها که عمدتا مصارف آب شرب، مصارف بهداشتی و برای دام است، بیشتر شده است. برنامه ریزی شده که به روستاهایی که شبکه و خط انتقال آب ندارند، کمک کنیم. گروه‌های جهادی در حال تدارک تانکرهای آب هستند و برنامه ریزی کردند که به زودی این کار انجام شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان بیان کرد: یکی از حوزه‌های ما (حوزه شهید تندگویان) چندین سال است که تانکرهای آب را در اختیار آبفای روستایی قرار داده که در ناوگان تانکرهای آبرسانی سیار مشغول هستند. گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی چند روز است که در حال پیگیری است و کمک‌های معیشتی و مومنانه انجام می‌دهد.

زبیدی با بیان اینکه گروه‌های جهادی برنامه‌های بسیار خوبی دارند، تصریح کرد: مردم ولایت مدار ما مظلوم واقع شده اند و دلایل متعددی دارد که چرا پروژه‌های آبرسانی به این مناطق به طول انجامیده و به نتیجه نرسیده است. اما همه، نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی در حال تلاش هستند و مسئولین و امام جمعه نیز پیگیر هستند.

وی در پایان گفت: ما در همان ساعت‌های اولیه در غیزانیه حضور پیدا کردیم، صحبت‌های مردم را شنیدیم و بررسی‌های لازم را انجام دادیم. پیش از این نیز در منطقه غیزانیه در کانون ریزگرد حضور داشتیم. بسیج کمک خوبی به مهار کانون ریزگرد کرد که عمدتا روستاهای غیزانیه از آن متضرر و احشام نیز از گرد و خاک بیمار می‌شدند. با تثبیت این کانون و آوردن آب با تانکر به منطقه بیابانی، در کنار ناوگان آبرسانی دستور دادیم که تانکرهای آبی که درخت‌ها را آبیاری می‌کنند، به آبرسانی روستاها کمک کنند.