استاندار خوزستان گفت: شهروندان استان از دید و بازدید در تعطیلات عید سعید فطر صرف نظر کنند، و نماز عید نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای روباز مساجد برگزار می‌شود.

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهارداشت: در استان خوزستان محدودیت‌ها تا بعد از عید فطر اعمال می‌شود و پس از آن امید می‌رود نیاز به تصمیمات جدید نباشد، و در حال رصد شرایط هستیم.

استاندار خوزستان افزود: طی سه روز اخیر روند مبتلایان در استان خوزستان روند کاهشی داشته است اگرچه هنوز تعداد مبتلایان بالاست اما با این وجود تعداد بیماران سرپایی بیشتر است.و باید مراقبت‌ها را بیشتر کنیم و محدودیت اعمال کنیم.

شریعتی گفت: همه فرمانداران، نیروی انتظامی، بسیج و صمت استان خوزستان برای اعمال محدودیت‌ها اقدامات را مطلوبی انجام دادند و کاهش آمار در سه روز گذشته نیز ناشی از همین محدودیت‌ها است، و به تجهیز تعداد بیشتری از تخت‌های ویژه پرداخته‌ایم و جای نگرانی از این نظر نداریم و تلاش خواهیم کرد به تدریج روند بیماری را با اقدامات لازم کاهش دهیم.

شریعتی با تشریح روند تعطیلی در شهرهای ویژه با وضعیت قرمز تصریح کرد: در روز پنجشنبه هفته جاری (اول خرداد) تعطیلی فقط ویژه شهرهای با وضعیت قرمز از نظر ابتلاء به کرونا (۱۶ شهرستانی که اخیراً مشمول تعطیلی بودند) است و در سایر شهرستان‌های خوزستان فعالیت بانک‌ها و همچنین اصناف غیرضروری به روال روزهای اخیر هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به تعطیلی ادارات و بانک ها ،اصناف استان گفت: در روز شنبه مورخ ۳ خرداد همه ادارات، بانک‌ها و اصناف به استثنای اصناف ضروری تعطیل خواهد بود. و اصناف غیرضروری از شنبه ۳ خرداد تا پایان تعطیلات عید فطر در سطح استان تعطیل هستند.

نماز عید سعید فطر فقط در مساجد استان خوزستان به شرط فضای روباز برگزار می‌شود

شریعتی توضیح داد: نماز عید فطر فقط در مساجد محل به شرط برگزاری در فضای روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری خواهد داشت همچنین مردم در تعطیلات پیش رو از رفت و آمد و دید و بازدید صرف‌نظر کنند.

در صورت لزوم محدودیت ها ادامه پیدا خواهد کرد

وی بیان داشت: شرایط را بررسی خواهیم کرد و در صورت لزوم محدودیت‌هایی را برای رفت و آمد اعمال خواهیم کرد و ظرف روزهای آینده در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم

استاندار خوزستان با اشاره به محدودیت ها در اماکن عمومی گفت: مراجعان به بانک و ادارات باید از ماسک استفاده کنند و ادارات هم نباید به افراد فاقد ماسک اجازه ورود دهند و اصناف هم فقط آن دسته که در سایت سلامت ثبت‌نام کرده‌اند امکان بازگشایی دارند و سازمان صمت بر این مورد نظارت خواهد کرد.