طبیعت نـماد قدرت خداوند بر روی زمین است و محیط بانان سربازان ایثارگری هستند که با دستان توانای خویش در گستـره ای” سر سبز و بِــکر” از “شکوه خلقت” به عنوان نعمتی بی پایان برای آرامش و آسایش انسان حفاظت و پاسداری می کنند.

سارا ممبینی : محیط بانان علی رغم سختی کار، حضور در محیط های خطرناک و ناایمن و برخورد با شکارچیان غیرمجاز “ایثارگرانه و فداکارانه” به عهد و سوگندی که برای حراست از مـرزهای طبیعت با خدای خود بسته اند، وفادارند و ناملایمات معیشتی، اجتماعی و قضایی را با “عشق و تعهد” به جــان می خرند.

محیط بان سید امین هادی‌پور نیز نماد بارزی از ایثارِ صادقانه ی دلاور مردی است که طی روزهای گذشته با افرادی که قصد حمله به پاسگاه محیط بانی منطقه گُتوند را داشتند درگیر شد، گلوله خورد و از ناحیه پا به شدت آسیب دید.

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا از‌ وخامت حال این محیط بان خوزستانی خبر داد و گفت: از زمان بستری شدن این محیط‌بان در بیمارستان کادر درمانی برای درمان پای وی تلاش زیادی کردند اما متاسفانه تیم پزشکی به این نتیجه رسید که پای وی باید از زانو قطع شود.

از دیشب که پــای «سید امین هادی‌پور» برای حفظ جانش قطع شد، رسالت‌ روزنامه نگاری عجیب بر دستان و شانه هامان سنگینی می کند برای واگویه کردن رنج و مرارتِ روزها و شبهایی که محیط بانان مظلوم وطن استوارانه ایستادند و جان خود را در طراوتِ حیات دمیدند تا زندگی از تکاپو نیفتد.

امروز بر ماست که برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی مطالبه گر “امنیت شغلی و جانی” محیط بانان به عنوان سرمایه های انسانی ارزشمند کشورمان باشیم تا دیگر وقایع زجر آور و جانکاهی نظیر قطع عضو و ریختن خون پاک این سبزپوشان بی ادعا تکرار نشود.

امشب که فرشته ها از آسمان به زمین می آیند، در هنگامه « إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ» از خدای مهربانی ها می خواهیم تــاب و توان این محیط بان ایثارگر و خانواده اش را برای تحمل این ضایعه دردناک افزون کند و او‌ را یـاری رساند.

  • نویسنده : سارا ممبینی