سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۸۰۸ مورد جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد.

دکتر کیانوش جهانپور در این باره گفت:‌ از دیروز تا امروز( ۲۵ اردیبهشت ماه) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۰۸بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر رسید.

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۸۵۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۹۰ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، گفت: ۲۷۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۶۴۳ هزار و ۷۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه استان خوزستان کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: ممکن است استان خراسان شمالی هم در وضعیت هشدار باشد. امیدواریم آمار خراسان شمالی در روزهای آینده مشابه امروز نباشد زیرا اگر این روند ادامه یابد خراسان شمالی هم نیازمند مداخلات جدی‌تری خواهد بود.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در استان خوزستان انجام شده و اعمال محدودیت‌های جدید در روزهای اخیر صورت گرفته است که ظرف چند روز آینده نتایج آن را خواهیم دید. امید است مردم به‌ویژه در خوزستان با رعایت بیشتر نکات بهداشت فردی و عمومی، فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به محدودیت‌های اعمال شده مسیر را برای تحقق کاهش موارد ابتلای جدید در روزهای آتی هموار کنند.

جهانپور ادامه داد: از همه مردم به‌ویژه در خوزستان استدعا داریم این نکات را جدی‌تری بگیرند و در خراسان شمالی هم همینطور تا در روزهای آتی اخبار بهتری را از این استان دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر گزارشی از ثبات و نزول تدریجی موارد ابتلا در استان‌ها را اعلام می‌کنیم به هیچ وجه به معنای بازگشت به شرایط عادی نیست. حفظ شرایط و ارتقای آن مستلزم همکاری جدی و دقیق هموطنان در رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل‌ها برای حفاظت از خودشان و افراد دیگر است.