سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: باتوجه به آمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در چند شهر استان خوزستان از جمله اهواز بنابر تصمیم گرفته شده در شورای تامین سه روز به مردم و صنوف مهلت داده شد برای رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند در غیر این صورت محدودیت های قبلی برخواهند گشت.

رضا نجاتی شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست شورای تامین استان خوزستان بیان کرد: به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا امشب نشستی با حضور استاندار خوزستان و اعضای نشست شورای تامین استان برگزار شد.

وی گفت:در این نشست مصوب شد که از فردا ۱۰۰ تیم شامل ماموران بهداشت، تعزیرات، اماکن انتظامی، نیروهای بسیج و شهرداری ها با مدیریت فرمانداری ها از تمام اماکن تجاری و صنوف بازدید کنند.

وی ادامه داد: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با هماهنگی دستگاه های قضایی این واحدها پلمب خواهند شد. وی افزود: مدارس و دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تا ۲۷ اردیبهشت ماه تعطیل هستند و فقط در مقطع دکترا کلاس ها برگزار می شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان یادآور شد: مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی ظرف مدت فردا تا پس فردا یک بررسی کامل از وضعیت شهرهای سفید به لحاظ آمار ابتلا به ویروس کرونا انجام دهند تا اقدامات لازم درآنجا انجام شوند که این تصمیمات به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دوازدهم اردیبهشت ماه پیش بینی انفجار آمار کرونا در خوزستان را کرده بود و از اعمال ضوابط سختگیرانه و جدی تری در سطح استان طی روزهای آینده خبر داده بود.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا در خوزستان در یک هفته اخیر روند افزایشی داشته که افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در افزایش این آمار نقش موثری داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.