رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۸۱ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیمارستان طالقانی آبادان بستری هستند.

شکراله سلمان‌زاده روز شنبه بیان کرد: تاکنون بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی ۱۲۳ بیمار در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که ۴۵ بیمار از اهالی آبادان، ۵۷ بیمار از شهروندان خرمشهر و ۲۱ بیمار شادگانی هستند.

وی افزود:در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیمارستان طالقانی آبادان بستری شدند و هفت بیمار نیز با حال عمومی مساعد مرخص شدند.

سلمان‌زاده تعداد بیماران فوت شده ناشی از ویروس کرونا، در شهرستان های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان را ۱۱ مورد اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون سه بیمار آبادانی، هفت بیمار خرمشهری و یک بیمار اهل شادگان فوت شدند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز فوتی کووید ۱۹ در بیمارستان طالقانی ثبت نشده است.

وی گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۴۸ بیمار با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر بستری و تعداد زیادی از آنها مرخص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در این شرایط بحرانی محافظت از افراد پرخطر به ویژه سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند از سوی خانواده‌های آنها مهم است لذا تنها راه جلوگیری از انتشار این بیماری در خانه ماندن است.

وی ادامه داد: مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به توصیه های بهداشتی توجه کنند و از منزل برای کارهای غیرضروری خارج نشوند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.