متاسفانه تمامی طرح های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های مختلف استان در حال اجرا است و این نشان می دهد قدرت لابی سایر نمایندگان استانهای دیگر از قدرت لابی نمایندگان خوزستان بیشتر بوده است.

دکتر یاور شاه ولی //از آنجا هدف همه ی دغدغه مندان این مرز و بوم اعتلای عظمت ایران است و دلیل این مهم، پیشینه، قدمت و تاریخ اصیل ایران و مردمی است که لایق خدمت و سرافرازی هستند. هر فردی که وارد مجلس شد باید خود را به عنوان یک قطب خدمتگزاری به مردم معرفی کند.

ایران به خصوص خوزستان یکی از مهمترین کشورها و استانها در جغرافیا به شمار می آیند و در منطقه به عنوان پیشانی تمام موقعیت های بزرگ اقتصادی شناخته می شود، از این رو می طلبد جایگاه ایران و خوزستان هر روز به سمت شکوفایی برود، اما متاسفانه به همین دلیل هم همیشه مورد تجاوز دشمنان بوده ایم و مورد طمع واقع شدیم.

کشوری که آب و صنعت، کشاورزی، و خلیج فارس و نیروی انسانی جوان و کارآزموده دارد و تمامی اینها در خوزستان هم می باشند باید در ایده آل ترین شرایط قرار بگیرد.

یکی از راه های مهم و اصولی توسعه ایجاد برنامه های ملی است و البته باید نمایندگان با رایزنی های متعدد خوزستان را در برنامه های ملی وارد و به فکر توسعه استان باشند، ترسیم برنامه ملی و لحاظ شدن خوزستان می تواند استان را به نتیجه برساند.

هر انسانی در مسیر رشد عقلانی قرار دارد و زمانی فرا می رسد که تصمیم می گیرد دغدغه ها و مسئولیت های اجتماعی خود را مرتفع کند و برای حل دغدغه های اجتماعی خود وارد عرصه انتخابات شود، معتقدم که نگاه منفی در برخی جاها مانع رشد و توسعه استان شده است و نمایندگان در مجلس به جای ۴ سال خدمت به مردم بیشتر درگیر مسائل حاشیه ای و رفع مشکلات خود هستند تا مشکلات مردم.

از آنجا که وقایع اخیر باعث همبستگی ملت ایران شده است، اما خوب طبیعی است وقایع مقطعی هستند و نیاز به زمان هست تا شرایط آرام شود و سپس تصمیم بگیریم برای آینده کشور، اما من مذاکره با سایر کشورها به جز یک کشور را یک موضوع مهم می دانم و مذاکره یک اصل مهم در روابط بین الملل کشور ماست.

من معتقدم در مذاکرات کسی که بدعهدی کرد و میز را ترک کرد ما نبودیم و این میز آمریکا است که در مذاکرات خالی است، به فرمایش رهبر اگر آمریکا به دنبال مذاکره است باید به شرایط قبل برگردد، کما اینکه کشورهای مختلف اروپایی اعلام آمادگی کرده اند که با ایران مذاکراتی داشته باشند.

و اما انتخابات پیش رو: من موافق این نیستم که هیچ فرد مستقلی نمی تواند در انتخابات پیروز شود، اما واقعیت دارد افراد مستقل زیر سایه سنگین جناح ها هستند، کما اینکه وضعیت همیشه این گونه نمی ماند، زیرا اکنون در لیست جناح های مختلف اخباری مبنی بر درگیری و ناهماهنگی و مشکلات و تناقض ها وجود دارد.

متاسفانه برخی انحرافات در جریان های جناحی در برگزیدن سه نفر نهایی باعث شده بسیاری از افراد شایسته و توانمند نادیده گرفته شوند و امیدواریم روزی احزاب به صورت رسمی و شناسنامه دار در کشور فعالیت داشته باشند.

یکی از دغدغه هایی که نمایندگان آینده مجلس باید بر حل آن پافشاری داشته باشند مسئله بیکاری، حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی است که مثلث بزرگ مشکلات خوزستان را تشکیل می دهند و حتما باید برای رفع این معضلات برنامه ریزی و فکری اساسی شود، به نظر می رسد که باید با استفاده از منابع داخلی و استانی که کم هم نیستند به فکر رفع این سه مشکل عمده بود و امیدواریم به این نتیجه برسیم.

همچنین دخالت در امور انتخاب مدیران و فرمانداران را یک موضوع دیگری است و بدیهی است که وظیفه نماینده دخالت در انتخاب مدیران و فرمانداران نیست و این موضوع باعث فساد می شود امیدواریم نمایندگان به این مهم برسند که نباید در انتخاب مدیران و فرمانداران دخالت داشته باشند.

مسئله ای که در پایان این گفتار باید به آن اشاره کرد انتقال آب است. متاسفانه تمامی طرح های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های مختلف استان در حال اجرا است و این نشان می دهد قدرت لابی سایر نمایندگان استانهای دیگر از قدرت لابی نمایندگان خوزستان بیشتر بوده است، اما موضوعی که یا فراموش شده و یا اصراری بر مطرح شدن آن وجود نداشته بحث اقناع سازی افکار است،زیرا معتقدیم خوزستان بدون آب قابل تصور نیست و ما باید با استفاده از ظرفیتی به نام آبهای سطحی و استفاده آن در تمامی بخش ها و اینکه آبی برای انتقال وجود ندارد به این مهم برسیم، در غیر این صورت نمی توانیم در زمینه انتقال آب هیچ نقش و تاثیری داشته باشیم.