مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: حجم گازسوزی در منطقه در حالت نرمال حدود ۳۵۰ میلیون فوت مکعب در روز است که با راه‌اندازی طرح جمع‌آوری گازهای همراه با نفت، این میزان گازسوزی در منطقه آغاجاری کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارکارونی ها ، ابراهیم پیرامون در نشست خبری که امروز، ۲۴ آذرماه در محل نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری نقش مهمی در تولید نفت و میعانات در منطقه شرق استان خوزستان و استان کهگیلویه و بویر احمد و بخشی از استان بوشهر دارد.

وی افزود: سهم این شرکت در تولید مناطق نفتخیز جنوب حدود ۲۵ درصد است و مایعات گازی و خوراک پتروشیمی را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: این شرکت شاهراه عبور نفت از مناطق نفتخیز به سمت مبادی پالایشگاهی و صادرات است و همه مایعات و خوراک پتروشیمی‌ها از محدود این شرکت عبور می کنند.

پیرامون عنوان کرد: با توجه به میادین بزرگ نفتی در محدوده این شرکت، ظرفیت‌های بالایی در تولید نفت داریم و در این زمینه یک رکن اساسی در تولید مناطق نفتخیز جنوب هستیم.

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها، خدمات رسانی به مناطق همجوار یکی از محورهای کاری شرکت است و در این زمینه معمولا با توجه به انتظارات و محرومیت‌ها در همه بخش‌های فرهنگی، ورزشی و خدماتی از جمله راهسازی و آبرسانی فعالیت‌های قابل توجهی داریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با بیان اینکه نفت سوزی در این منطقه به صفر رسیده است، گفت: در بسیاری از شاخص‌های زیست محیطی به خوبی عمل می‌کنیم و در بحث گازسوزی نیز به دنبال آن هستیم تا میزان گازسوزی را کاهش دهیم.

پیرامون با اشاره طرح مخزن ۲۸ مخزن نفتی که برای افزایش و نگهداشت تولید نفت بر روی میادین نفتی کشور اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: دو میدان رامشیر و پازنان این طرح، در حوزه فعالیت‌های شرکت نفت و گاز آغاجاری هستند که کار در میدان رامشیر آغاز شده است.

وی افزود: طرح ۲۸ مخزن می تواند نقش بسیار خوبی در اشتغالزایی و تولید و نگهداشت مخازن داشته باشند و همچنین نقش موثری نیز در بحث محرومیت‌زدایی دارد.

پیرامون در خصوص جمع‌آوری نفتی که در گذشته در گودال سوزانده می‌شد، گفت: سال گذشته توسط دستگاه MOT و MOS حدود ۳۸۰هزار بشکه نفت که باید سوزانده می‌شد جمع‌آوری و وارد بازار نفت شد. در این زمینه امسال نیز تا کنون حدود ۱۴۰ هزار بشکه جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: در ساخت داخل باید گفت شاهد رشد بسیار خوبی در بحث کمی و کیفی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در صنعت نفت هستیم و در این بخش ۹۰ درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت در داخل تولید می شود و کمتر قطعه‌ای است که توان ساخت آن در داخل وجود ندارد.

پیرامون با بیان اینکه امسال حدود ۶۴ نوع قطعه توسط شرکت‌های داخلی به سفارش شرکت نفت و گاز آغاجاری ساخته شده است، گفت: توانمندی طراحی و ساخت بسیار خوبی در حوزه صنعت نفت کشور وجود دارد و تحریم‌ها باعث نشده تا دچار توقف در بحث تولید نفت شویم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در زمینه گازسوزی و جمع‌آوری گازهای مشعل گفت: در منطقه آغاجاری متاسفانه به دلیل قدمت تجهیزات، گازسوزی از گذشته تا کنون وجود داشته و دارد.

وی گفت: امسال قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت که به فلر تبدیل می‌شدند، با هلدینگ خلیج فارس برای همه واحدهای منطقه آغاجاری منعقد شد.

پیرامون بیان کرد: کار طراحی و مهندسی این طرح رو به اتمام است و به زودی این طرح بزرگ ملی اجرایی خواهد شد تا گازهایی که تاکنون به فلر تبدیل می شدند جمع‌آوری و به خوراک پالایشگاه بیدبلند تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: حجم گازسوزی در منطقه در حالت نرمال حدود ۳۵۰ میلیون فوت مکعب در روز است که با راه‌اندازی طرح جمع‌آوری گازهای همراه با نفت، این میزان گازسوزی در منطقه آغاجاری کاهش پیدا خواهد کرد.