برای اولین بار در کشور، عملیات تعمیر و بازسازی یک شناور خارجی با تکیه بر توان متخصصین داخلی، در خرمشهر انجام می شود.

به گزارش خبرنگار کارونی ها : سید افشین صالحی مدیرعامل شرکت هیدرو صنعت خاورمیانه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: شرکت هیدرا صنعت خاورمیانه با سابقه بیش از ۱۲ سال فعالیت در زمینه تعمیر و تجهیز تاسیسات دریایی و نفتی، تعمیرات دکل های دریایی، اکومدیشان ها، و سکو های پدستال گازی و نفتی، مجری این پروژه است.
وی افزود: این پروژه با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا و به طور مستقیم باعث اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران و مهندسان بومی استان می شود.
مدیرعامل شرکت هیدرو صنعت خاورمیانه با تاکید بر توان فنی متخصصان داخلی، بیان کرد: کشتی مسافربری زبیر با ظرفیت جابجایی ۸۰ مسافر، در سال ۲۰۰۹ و توسط کشور هلند ساخته شده و جزو کشتی های مدل بالا محسوب می شود.
صالحی تصریح کرد: مدت زمان اجرای این پروژه ۲ ماه است اما برنامه ریزی ما روی ۴۰ روز انجام شده و بعد از اتمام عملیات بازسازی و تعمیر این کشتی در مدت مقرر، بلافاصله عملیات بازسازی و تعمیر ۵ شناور دیگر متعلق به شرکت نفت عراق نیز آغاز خواهد شد.
وی گفت: به دلیل شرایط خاص منطقه، برای آوردن این شناور به داخل کشور،به طرف عراقی ضمانت نامه ای به ارزش ۹ میلیون دلار ارائه داده ایم.
مدیرعامل شرکت هیدرو صنعت خاورمیانه ادامه داد: در این راستا جا دارد از مهندس صدرزاده مدیر عامل، مهندس اثنی عشری مدیرت کارخانه، مهندس فریدون پور و کلیه عوامل و پرسنل زحمتکش شرکت کشتی سازی اروندان به پاس حمایت همه جانبه و تلاش شبانه روزی ایشان تشکر کنم و امیدوارم با حمایت مسئولین بتوانیم در انجام این پروژه سربلند باشیم.
صالحی با اشاره به ارزش ملی و منطقه ای این پروژه بیان کرد: شرکت هیدرو صنعت خاورمیانه توان بالایی در زمینه اجرای تعمیر و تجهیز تاسیسات دریایی دارد و تنها خواسته ما از مسئولین استان و کشور این است که در رفع موانع دیپلماتیک و غیرمالی همکاری کنند تا بتوانیم از توان متخصصان داخلی در منطقه خاورمیانه استفاده کنیم.