مدیر شعب بانک ملت خوزستان گفت: توزیع ۴۹ بسته کالای اساسی بین خانوارهای سیل‌زده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از روز شنبه آغاز شد.

محمدرضا اسماعیلی شنبه در آیین نمادین اهدای بسته‌های کالای اساسی به مددجویان سیل زده کمیته امداد امام خمینی(ره) در سرسرای شعبه مرکزی بانک ملت خوزستان بیان کرد: این ۴۹ بسته که شامل پنج قلم کالای اساسی هستند در بین خانواده‌های سیل زده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان‌های شوش، اهواز و کارون با همکاری بانک ملت و کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان توزیع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این بسته‌ها از سوی بانک ملت و به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تهیه شده افزود:در جریان وقوع سیل نیز ۱۳ کامیون بسته حمایتی و ۸۰۰ بسته آموزشی در بین خانواده‌های سیل‌زده خوزستان توسط بانک ملت توزیع شد و پنج روز حقوق کارکنان شعب بانک ملت این استان نیز به سیل‌زدگان اختصاص یافت.

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین بیان کرد: سیل یک حادثه طبیعی ویرانگر است اما زمانی که یک ملت هوشمند مثل ملت ایران مبتلای سیل شوند می‌توانند آن را به نعمت تبدیل کنند.

آیت ا… محسن حیدری ادامه داد: سیل فروردین امسال می‌توانست خسارت‌ها و ضررهای بیشتری را به خوزستان وارد کند اما حضور جهادی و پرشور مردم و مسئولان برای مقابله با این بحران و کمک به مردم ، حماسه آفرین شد و جلوی بسیاری از زیان‌ها و مشکلات گرفته شد.

وی ادامه داد: سیل مهربانی مردم، این سیل ویرانگر را به سیل نعمت تبدیل کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: طبق پیش بینی‌ها، احتمال وقوع دوباره سیل در سال آبی جاری برای خوزستان وجود دارد و به همین منظور مردم و مسئولان باید آمادگی لازم را برای وقوع سیل و کمک رسانی به موقع را داشته باشند.

اوایل فروردین امسال بر اثر بارش باران و طغیان رودخانه‌های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه‌ای این رودخانه ها جاری شد.

بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان ۲۱ شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به ۲۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد.