مشاور اجرایی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و دبیر اجرایی کارگروه حمایت از تولید داخلی گفت: با اجرای سامانه ساتکا برای محرم اقلام بدون حواله دستی و کاملا به صورت الکترونیک به فروش می رسد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت، مرتضی جاویدان شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: دو سامانه را در معاونت اقتصادی استانداری خوزستان طراحی کردیم یکی ساتکا سامانه مدیریت جامع تنظیم بازار است که برای اولین بار در کشور در خوزستان به صورت پایلوت اجرا می شود.
وی یادآور شد: ایده طراحی این سامانه را در ستاد تنظیم بازار استان ارائه و در حال حاضر نیز بین سازمان های مختلف پیاده سازی می شود.
مشاور اجرایی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و دبیر اجرایی کارگروه حمایت از تولید داخل تصریح کرد: در گذشته بین دستگاه های اجرایی هماهنگی وجود نداشت که درخواست و یا اینکه توزیع کننده اقلام مورد نیاز خود را از کدام انبار کالای خود تحویل بگیرد و همچنین روند صدور حواله، پرداخت هزینه یا توزیع کالا در بازار را رصد کنیم.
جاویدان بیان کرد: یکی از مشکلات این بود که اقلام به صورت صحیح توزیع نمی شد و مثلا ۱۰ عضو یک خانواده تمام اقلام یک فروشگاه را خریداری می کرد.
وی ادامه داد: با اجرای سامانه ساتکا برای محرم اقلام بدون حواله دستی و به صورت کاملا الکترونیک به فروش می رسد.
مشاور اجرایی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و دبیر اجرایی کارگروه حمایت از تولید داخل اضافه کرد: با اجرای توزیع کننده در سازمان صمت ثبت نام و صدور حواله با توجه به تشخیص سازمان های متبوع مثل غله بازرگانی و همچنین پشتیبانی امور دام انجام می شود.
جاویدان بیان کرد: شهرستان ها نیز دیگر برای ثبت خرید و یا حتی واریز وجه نیاز به مراجعه حضوری ندارند.
وی افزود: فروشگاه توزیع هر کدام از اقلام، میزان توزیع و همچنین صدور حواله برای توزیع کننده همه در این سامانه الکترونیکی شده است.
مشاور اجرایی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و دبیر اجرایی کارگروه حمایت از تولید داخل بیان کرد: میزان مصرف هر کدام از کالاهای اساسی در هفته مشخص شده و خرید اقلام هر فرد از فروشگاه های مختلف به صورت الکترونیکی به ثبت می رسد.
جاودانه اضافه کرد: مکاتبات لازم کشوری انجام شده و وزارت کشور و صمت از این طرح استقبال و می توانیم آن را به عنوان اولین کار برای توزیع اقلام در سطح کشور به ثبت برسانیم.
وی بیان کرد: سامانه پشتیبانی و مدیریت اسکان موقت سیل زدگان را برای اولین بار در خوزستان طی ۷۲ ساعت در استانداری طراحی و با استقبال وزارت کشور توسط رئیس جمهور رونمایی و در نهایت برای اجرا در کل کشور ابلاغ شد.
مشاور اجرایی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و دبیر اجرایی کارگروه حمایت از تولید داخل افزود: نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات خوزستان به عنوان KHZCO طی چهار سال فعال شده و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز دستگاه های اجرایی را مکلف کرده که کلیه خریدها و مناقصات با اولویت قرار دادن افراد بومی خوزستان انجام و یا برگزار شود.
جاویدان در پایان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی اگر دنبال کالای خاصی هستند امکان جستجو در سامانه و پیدا کردن واحدهای تولیدی مورد نیاز خود را دارند، گفت: سامانه KHZCO ذیل کارگروه حمایت از تولید داخل مجدد فعال و دستگاه های اجرایی نیز مکلف به استفاده از آن هستند.