تفاهمنامه سه جانبه بین کانون کارآفرینان استان خوزستان، کمیته امداد امام خمینی و اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان در آخربن روز از نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال استان خوزستان منعقد شد.

سید نواله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در آیین انعقاد این تفاهمنامه سه جانبه، کسب و کارهای کوچک را دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: عمدتا در خوزستان درگیر اجرای مگاپروژه ها هستیم و کسب و کارهای خرد را کمتر دنبال می کنیم.

حسن زاده افزود: امیدوارم با این تفاهمنامه فرهنگ کارآفرینی در کارهای خرد به ثمر بنشیند و ما در این نوع اقدامات موفق عمل کنیم
زیرا کار مگاپروژه ها مرتبا دنبال می شود و این کارهای خرد هستند که هنوز در آن ها موفق ظاهر نشده ایم. امید می رود که به میمنت به نتیجه نهایی برسد.

هرمز رئیس کانون کارآفرینان استان خوزستان نیز با بیان اینکه این تفاهمنامه در حاشیه دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال استان بین کانون کارآفرینان، کمیته امداد امام خمینی و اداره کل جذب و سرمایه گذاری استانداری خوزستان منعقد شده عنوان کرد: با توجه به اینکه کانون کارآفرینان خوزستان عضو اصلی شورای راهبری اشتغال کمیته امداد (ره) است در این تفاهمنامه قرار است به صورت تخصصی برای دوره های آموزشی کارآفرینی از ابتدا تا تولید محصول در کنار کارآفرینان و مددجویان باشد.

در ادامه نیز مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای خرد به ویژه کسب و کارهایی که دارای مزیت نسبی است تا بتواند ارزش افزوده داشته باشد، تفاهمنامه ای طراحی شده که به امضا می رسد.

وی افزود: البته همکاری های گسترده تری بین مجموعه استانداری به ویژه معاونت هماهنگی امور اقتصادی، کانون کارآفرینان خوزستان و مجموعه کمیته امداد امام خمینی صورت می گیرد تا بتوانیم در حوزه کسب و کارهای خرد مبتنی بر امر کارآفرینی توفیق بیشتری را در سال ۹۸ داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه اعتبارات خوبی با عنایت دولت برای جامعه مددجویی تخصیص پیدا کرده خبر داد: در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان جذب و طبق برنامه ریزی قرار است ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را ایجاد کنیم.

موصلی در پایان عنوان کرد: قطعا همکاری های بین بخشی به ویژه با کارآفرینان زمینه توفیق بیشتر اشتغالزایی و توانمندسازی کمیته امداد را فراهم خواهد کرد.