مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس خوزستان گفت: ۱۳ مدرسه سنگی و قدیمی خوزستان را تخریبی اعلام کرده و تا مهرماه آینده برای استفاده دانش آموزان احداث خواهند شد.

علی قربانی شامگاه چهارشنبه ۶ شهریورماه در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان در راستای ایجاد فضاهای آموزشی، ساخت و ساز، تعمیر و تجهیز آنها است که فواید مجموعه فعالیت‌های ما متوجه دانش آموزان است تا بتوانیم فضاهای بهتر، ایمن تر و با تجهیزات درست را آماده کنیم.

وی افزود: در سال ۹۷ و مهرماه سال ۹۸ تلاش اداره کل نوسازی مدارس در راستای برچیدن مدارس کانکسی بود که جمع آوری بیش از ۳۵۰ کلاس درس کانکسی تا مهرماه سال جاری در دستور کار قرار گرفت تا مدارسی ایمن برای دانش آموزان فراهم شود.

قربانی با اشاره به اینکه ۱۱۳ مدرسه در جریان سیل فروردین ماه دچار آبگرفتگی شد که از این تعداد ۲۵ مدرسه نیاز به احداث مجدد و ۷۸ مدرسه نیز تعمیری است، تصریح کرد: با حمایت های مسئولین استانی و کشوری کلیه پروژه ها شروع شده است. پروژه های تعمیراتی تا قبل از مهرماه به اتمام خواهد رسید و پروژه‌های احداثی به جز چند مورد تا مهرماه تحویل دانش آموزان می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان عنوان کرد: امیدواریم تا مهرماه سال جاری بتوانیم ۲۲۰ پروژه با ۷۷۰ کلاس درس ایمن همراه با تجهیزات کامل را به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

قربانی یکی دیگر از شاخص های سازمان نوسازی مدارس را جذب خیرین عنوان کرد و گفت: با اعتماد دو طرفه ای که ایجاد شده است جذب خیرین در سراسر کشور در کمک به مدارس آسیب دیده در سیل رشد فزآینده ای داشته است.

وی ادامه داد: در همایشی که با ابتکار سازمان نوسازی مدارس در سالن صدا و سیما برگزار شد، خیرین برای سه استان سیل‌زده اعلام آمادگی کردند و تا کنون ۸۰ میلیارد تومان از کمک خیرین برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی جذب شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان افزود: پس از وقوع زلزله از ظرفیت جذب خیرین برای ۵ مدرسه در شهرستان مسجد سلیمان استفاده کردیم که هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.

وی ۱۳ مدرسه سنگی و قدیمی استان خوزستان را تخریبی اعلام کرد و گفت: این مدارس تا مهرماه سال آینده احداث و برای استفاده دانش آموزان آماده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان با اشاره به اینکه ۵ مدرسه در مسجد سلیمان پس از زلزله نیاز به مقاوم سازی دارند، تاکید کرد: کار اجرایی این مدارس آغاز شده و تا آذرماه سال جاری به بهره برداری خواهند رسید همچنین ۱۵ مدرسه از بیش از ۲۰ مدرسه که نیاز به تعمیر فوری داشته اند، با مشارکت بسیج مستضعفین به بهره برداری رسیده و باقی مدارس تا قبل از ورود به مهرماه سال جاری آماده استفاده خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه جایگاه خوزستان به لحاظ اعتباری اول یا دوم در کشور است، یاد آور شد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع استانی برای نوسازی مدارس جذب و ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع ملی توسط سازمان نوسازی مدارس کشور ابلاغ و جذب شد؛ همچنین ۱۳۰ میلیارد تومان نیز از سوی خیرین کمک شد تا بتوانیم پروژه ها را برای مهر ماه آماده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به لحاظ تعداد پروژه ها در کشور در جایگاه سوم پس از تهران و خراسان رضوی قرار داریم که البته وقوع سیل در خوزستان اجرای برخی پروژه ها را به تاخیر انداخت که امیدواریم جبران کنیم.