پروژه بلوار ۴۵ متری شهری به حمایت استاندار محترم،مشارکت مدیر کل بنادر و دریانوردی و همت نماینده محترم مجلس ، رایزنی و پیگیری های شهردار بندرامام خمینی(ره) و دوره پنجم شورای اسلامی شهر بندرامام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

پروژه بلوار ۴۵ متری شهری به حمایت استاندار محترم،مشارکت مدیر کل بنادر و دریانوردی و همت نماینده محترم مجلس ، رایزنی و پیگیری های شهردار بندرامام خمینی(ره) و دوره پنجم شورای اسلامی شهر بندرامام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بندرامام خمینی(ره) :شهردار بندر امام در نشست خبری به تشریح عملکرد ۲۰ ماهه مجموعه این شهرداری اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی شهر بندرامام خمینی (ره) با توجه به قرارگرفتن در کنار صنایع ، سازمان بنادر و دریانوردی و وجود پایانه های حمل و نقل عدم استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه می باشد.درصورتی که شهرهای همجوار با توجه به نزدیکی به صنعت و شرکت ها پروژه های خوبی را در همین زمان انجام داده اند.
محمد عبیاوی افزود :یکی از بزرگترین پروژه هایی که می توانست شهر بندرامام خمینی(ره) را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد طراحی و اجرای پروژه بلوار ۴۵ متری شهری است .این پروژه علاوه بر ایجاد امنیت در منطقه و سهولت عبور و مرور و تردد ماشین های سنگین باعث ایجاد ارزش افزوده برای آن منطقه و دیگر مناطق همجوار می شود.
همچنین به دلیل تجاری شدن آن مناطق ایجاد اشتغال برای جوانان را در برخواهد داشت .ایشان اظهار داشت: این پروژه پس از قریب به ۱۱ ماه پیگیری از خردادماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومن وارد فاز اجرایی شد که تا کنون ۴۵ میلیارد آن تامین اعتبار و نزدیک به ۸۰۰ متر آن اجرا گردیده است.


پل روگذر بندرامام خمینی(ره) بعد از سال ها اجرایی شد
پروژه پل روگذر ورودی بندرامام خمینی(ره) که مطالعات آن در سال های گذشته انجام اما به دلیل عدم تامین اعتبار رها گردیده بود پس از رایزنی و پیگیری های مکرر و درایت شهردار بندرامام خمینی(ره) و با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی،سازمان راه آهن و حمایت های نماینده مجلس و استاندار محترم آغاز به کار نمود.
شهردار بندرامام خمینی(ره) در این خصوص گفت: پس از پیگیری های صورت گرفته و امضای تفاهم نامه میان شهرداری بندرامام و اداره کل بنادر و دستور مستقیم وزیر وقت جناب آقای آخوندی پروژه روگذر پس از سالها مسکوت ماندن با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد که هم اکنون رمپ و لوپ آن با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حال اجراست.

آغاز نهضت آسفالت در شهر بندرامام خمینی(ره)
با مرتفع کردن مشکلات کارخانه آسفالت و آغاز به کار آن پس از ۳ سال خاموشی همچنین فعال نمودن اکیپ های امانی شهرداری نهضت آسفالت در شهر بندرامام خمینی(ره) کلید خورد.
معاون عمران و شهرسازی شهرداری بندرامام خمینی(ره)؛در این خصوص گفت: در حال حاضر چهار اکیپ امانی مشتمل بر ۳ اکیپ لکه گیر و یک اکیپ زیرسازی در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند .
مهندس عیدی افزود: در سال جاری بالغ بر ۲۵۰۰ تن آسفالت در سطح شهر ریخته شده که این توزیع در تمامی نقاط شهر که نیاز به آسفالت داشته صورت پذیرفته است.کوی شهید مطهری،فاز ۴،مسکن مهر،کوی آزادی،فاز یک،فاز ۳ ،بلوار آیت الله خامنه ای،بلوار آیت الله طالقانی،۲۵۰ دستگاه،شهرک دستغیب و مقداد برخی از مناطقی است که در راستای این نهضت، آسفالت در آنها انجام شده است.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری تمام نقاط و معابر شهری مورد نیاز آسفالت و لکه گیری خواهند شد..


بهسازی معابر و پیاده رو سازی و جدول گذاری
در راستای بهسازی معابر و تسهیل در تردد و زیباسازی تا کنون بالغ بر ۳۰۰۰ متر جدول گذاری و ۲۲۰۰ متر کف پوش در سطح شهر صورت گرفته است که از جمله این مناطق میتوان به بازار شهرداری پس از سالها دور از توجه ماندن، شهرک دستغیب، ۲۵۰ دستگاه(کوی بهشتی)، ۷۰۰ دستگاه ، روبروی مسجد جامع ، فاز ۴ ،شهرک صباغان و روبروی منازل ۴۰۰ واحد اشاره کرد.
جدول گذاری کوی بهشتی(۲۵۰ دستــگاه)


کف پوش گذاری شهرک دستغیب


جدول گذاری خیابان ۱۷ شهریور


کف پوش گذاری منازل ۱۶۸ واحدی کوی اباذر


جدول گذاری روبروی منازل ۴۰۰ واحد


کف پوش گذاری مقابل مسجد جامع


رفع معضل دست فروشان
شهردار بندرامام خمینی(ره) یکی دیگر از معضل های شهری بندرامام را دست فروشان دانست
محمد عبیاوی افزود: پس از سالیان متمادی که این دست فروش ها باعث سد معبر و آزار و اذیت شهروندان بود با اختصاص زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر در انتهای فاز یک و زیرسازی،دیوارکشی ،اجرای سیستم برق و ساخت سرویس های بهداشتی و تخصیص نگهبان مقرر گردید با دعوت از دست فروشان و با کمک سیستم قضایی که تاکنون همکاری های فراوانی در این راستا داشته است .ساماندهی و به محل بازارچه جدید الاحداث منتقل گردند.
با توجه به ساخت فلت این بازارچه و نبود غرفه و مغازه تمامی دست فروشان و حتی وانت ها می توانند به محل مذکور منتقل و در آنجا کسب رزق نمایند.


پروژه تسهیل دفع آبهای سطحی
معاون خدمات شهری شهرداری بندرامام خمینی(ره)گفت: در طی سال های متمادی با بارش باران همواره شهر بندرامام خمینی(ره) با معضل آب گرفتگی مواجه بوده و زندگی عادی مردم را مختل می نمود با نگاه مدبرانه شهردار بندرامام خمینی(ره) و دیدگاه مثبت اعضای شورای اسلامی دوره پنجم؛ ۳ پروژه دفع آب های سطحی از طراحی تا اجرا توسط اکیپ امانی شهرداری بندرامام خمینی(ره) و نظارت آقای قاسم رضاییان پیاده سازی گردید ، که باعث شد در بارندگی سال گذشته که به اذعان کارشناسان امر در طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود ، کل آب های حاصل از بارندگی درآب گیرترین منطقه شهر (۷۰۰ دستگاه ) طی یکساعت تخلیه شود.
محل اجرای این خطوط عبارت است از:
۱-خط لوله آب گیرترین منطقه شهر از ۷۰۰ دستگاه (کوی مطهری) که پس از طی مسیری حدود ۵/۱ کیلومتر به سمت جاده سایت موشکی منتقل می شود.
۲-خط لوله روبروی پارک خلیج فارس به سمت اراضی پشت خط راه آهن
۳-خط لوله فاز یک از تلمبه خانه شهرداری به سمت اراضی پایین دست و انتهای فاز یک


اصلاح سیستم اداری ،چارت و انبار گردانی در شهرداری بندرامام خمینی(ره) پس از ۳۰ سال
شهردار بندرامام خمینی(ره) در خصوص اصلاح سیستم اداری شهرداری بندرامام گفت: شهرداری یندرامام خمینی(ره) جزء شهرداری های با رتبه ۸ و ۹ قرار دارد اما عدم اجرای چارت سازمانی باعث گردیده بود که شهر بندرامام خمینی(ره) با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزارنفر همانند شهرداری شهرهای تازه تاسیس با همان سیستم قدیمی توسط شهردار و یک معاون اداره شود .
محمد عبیاوی افزود:این امر باعث تراکم و کندی روند فعالیت های این اداره و عدم خدمات رسانی مناسب به تمام مناطق شهری شده بود که با اجرای چارت و تعیین۳ معاونت و تقسیم شهر به سه منطقه ۱،۲،۳ خدمات شهری اکنون مردم شریف بندرامام خمینی(ره) تغییرات در این حوزه را به طور ملموس مشاهده می کنند.
ایشان در انتها از اجرای انبار گردانی برای اولین بار طی ۳۰ سال گذشته در شهرداری بندرامام خمینی(ره) خبر داد

در طی ۲۰ ماه مدیریت محمد عبیاوی مبلغی به بدهی های شهرداری بندرامام خمینی(ره) اضافه نشده است
سعید عقیلی مسئول امور مالی شهرداری بندرامام خمینی(ره) در این خصوص گفت : در ابتدای مدیریت جناب مهندس عبیاوی شهرداری بندرامام خمینی(ره) با ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی یکی از بدهکارترین شهرداری های استان بود .که پس از بررسی ها و ارائه راهکار توسط کارشناسان و ایشان در راستای جلوگیری از ایجاد بدهی بیشتر و کاهش هزینه های غیر ضروری اکنون پس از گذشت ۲۰ ماه مدیریت به جرات و کاملا مستند می توان گفت حتی یک ریال به بدهی های شهرداری اضافه نشده است این موضوع با مشاهده تفریق بودجه نیز واضح و مبرهن است.
سازمان حمل و نقل همگانی بندرامام خمینی(ره) تاسیس می شود
معاون حمل و نقل شهرداری بندرامام خمینی(ره) ؛ پس از پیگیری و اقدامات انجام گرفته توسط شهردار و بعد از چندین سال اتوبوسرانی بندرامام خمینی(ره) از شهرستان ماهشهر مستقل شد.
قاسم رضاییان در این خصوص گفت: در حال آماده سازی محل سازمان حمل و نقل همگانی جهت استقلال و استقرار ماشین ها هستیم .
وی افزود: این سازمان به محض شروع به کار با ۶ دستگاه مینی بوس و ۳ دستگاه اتوبوس آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم است.


بهسازی پارک های سطح شهر بندر امام خمینی (ره)
معاون خدمات شهری شهرداری بندرامام خمینی(ره) گفت: پس از برنامه ریزی و اصلاح چارت سازمانی در آغازین ماه های تصدی سمت شهردار توسط محمد عبیاوی در آبان ماه ۹۶ و در نتیجه ایجاد حوزه معاونت خدمات شهری و تفکیک فضای سبز شهر به دو ناحیه مجزا با مسئولین مربوطه از جمله اقدامات اولیه صورت گرفته جهت کسب رضایت شهروندی و رسیدن به فضای سبز مطلوب و همچنین افزایش سرانه آن از حیث جمعیت رقم خورد. در این میان بهره مندی از توان نیروهای اجرایی به عنوان ناظرین مستقیم پارک ها و بلوارها نیز حرکت شایسته و درخور توجه ای بود که منجر به پیشبرد امور و تسریع در تحقق اهداف مذکور گردید.
خرمی افزود: از جمله اقدامات صورت پذیرفته در پارک ها و میادین می توان به: احیا و بهسازی میدان خلیج فارس(در دست اجرا) ورودی آبادان و تپه سبز ورودی از سمت ماهشهر همراه با نصب المان های مرتبط با موقعیت استراتژیک شهر، احیای قطعات فضای سبز و پارک های محله ای، پابیل- تسطیح، کود پاشی و کاشت چمن بذری و لقمه ای، نصب پمپ- لوله گذاری و اجرای انشعاب آب اکثریت پارک های موجود، نصب وسایل بازی- مجموعه های ورزشی- نیمکت های چوبی، بتنی و فلزی- سطل های زباله و منقل ها در پارک ها، نصب المان در پارک ها و میادین، راه اندازی مجدد آبنمای های سطح شهر و پارک ها همچون آبنمای اینتراکتیو پارک شهر و میدان بسیج پس از یکسال و آبنمای روبروی مهمانسرای شهرداری پس از سال ها، بهسازی و اصلاح وسایل بازی پلی اتیلن- ورزشی و همچنین آلاچیق ها و نیمکت های چوبی و رنگ آمیزی آن ها، تقویت روشنایی و رنگ آمیزی پایه های برق روشنایی، بهسازی و ترمیم کفپوش پارک ها، اجرای پله های ورودی، اجرای جداول شکسته، فرم دهی و هرس درختان، چمن زنی و … اشاره کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرامام خمینی (ره) در خصوص بولوارها و قطعات مثلثی فضای سبز گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در اینخصوص میتوان به لوله گذاری و اجرای انشعاب آب کلیه بولوارها و قطعات، پابیل- تسطیح و کاشت گل و نهال، آبیاری و پاکسازی روزانه تمامی بولوارهای سطح شهر با نفر مشخص آبیار اشاره داشت.


پارک محله ای منازل کافراه


پارک محله ای فاز ۴


مجتمع های تجاری غدیر ۱-۲-۳
مسئول شهرسازی شهرداری بندرامام خمینی(ره) گفت : یکی از گام های مثبت حوزه شهرسازی در دوره تصدی مهندس عبیاوی شروع پروژه مجتمع های تجاری غدیر است.
محمد علی فروتن افزود: نظر به استقرار غلط و غیرکارشناسی مغازه های پلیتی در ضلع غربی هتل دلفین و با توجه به درهم بودن این مغازه ها به علت تخریب، در صورت بروز هر نوع پیشامد خطرناک، اعم از آتش سوزی و …..، عواقب ناگوار انسانی چه برای مالکین و چه شهروندانی که برای خرید به آن محل مراجعه می کنند در پی خواهد داشت. ، به همین دلیل جانمایی کارشناسی و مناسب سه قطعه مجزا به متراژ هرکدام ۱۵/۱۰۳۶ ، ۵/۱۱۱۰ ،۸/۱۲۱۳ در ضلع شمالی محل استقرار آن مغازه ها در نظر گرفته شده است که شامل: طبقه همکف و بالای همکف، هر طبقه ۴۸ واحد تجاری، هر باب مغازه ۱۶ متر مربع دارای سند عرضه طبق تفاهم نامه با اداره راه و شهرسازی می باشد.
وی در خصوص نحوه واگذاری گفت: این واحدها از طریق انجام و رعایت تشریفات اداری آئین نامه های مالی شهرداری ها به سرمایه گذار و متقاضیان با اولویت صاحبان مغازه های پلیتی واگذار خواهد شد. این امر باعث بالا بردن ضریب ایمنی و محل مناسبی برای تامین مایحتاج روزانه همشهریان می باشد.
علی فروتن افزود: نکته برجسته این پروژه آزاد شدن قطعه زمین تصرف شده توسط مغازه های پلیتی جهت احداث پارکینگ عمومی و ارائه خدمات حمل و نقل به ضلع غربی شهر، کوی اباذر، کوی شهید مفتح، کوی شهید صدوقی، کوی شهید صباغان و بلعکس با هدف صرفه جویی در وقت از طریق اتصال به بلوار ۴۵ متری غرب بندر امام خمینی(ره) خواهد شد.


پارک بزرگ ۵۰ هکتاری سهم محقق شده مردم بندرامام خمینی(ره) از صنایع
شهردار بندرامام خمینی (ره) در خصوص پروژه بزرگ پارک ۵۰ هکتاری گفت:این پارک که قرار بود همزمان با پارک ۶۰ هکتاری ماهشهر از سوی منطقه ویژه اقتصادی در بندرامام خمینی اجرا شود به دلیل عدم تامین زمین پروژه از سمت شهرداری در سال های گذشته برخلاف پارک ماهشهر اجرایی نشده بود.که در سال گذشته پس از پیگیری و تلاش های صورت گرفته در خلال جلسات متعدد زمین آن با کاربری فضای سبز از سازمان مسکن و شهرسازی تملک و نقشه آن تهیه گردید
محمد عبیاوی افزود:طبق قراردادی سازمان منطقه ویژه اقتصادی همانند پارک ۶۰ هکتاری اجرا شده در ماهشهر به شرط فراهم سازی طرح،زمین و نقشه متعهد به اجرای این پروژه است که پیرو جلسات برگزار شده با مدیران این سازمان در منطقه و تهران مقرر گردید طبق اعلام انجام گرفته در مهر یا آبان ماه امسال اجرایی شود.
ایشان افزود: این پارک که از ضلع شمال شرقی میدان دستغیب بعد از حوزه علمیه تا ضلع جنوب شرق میدان خلیج فارس امتداد خواهد داشت جدا از ارزش افزوده ، محیطی آرام ، زیبا و مناسب جهت پر کردن اوقات فراغت شهروندان و افزایش سرانه فضا سبز خواهد بود.