امام جمعه موقت اهواز گفت: احداث راه آهن شلمچه – بصره می‌تواند برای آینده ایران و خوزستان تحول‌ساز باشد.

آیت‌الله محسن حیدری در دوازدهمین گردهمایی معاونان فنی ادارات کل مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران که امروز ۸ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از همه برگزارکنندگان این گردهمایی ملی که تلاش کردند تا آن را در استان خوزستان برگزار کنند تشکر می کنم و امیدوار هستم خروجی این گردهمایی منجر به توسعه استان خوزستان و همچنین کشور شود.

وی با بیان اینکه دستاورهای انقلاب موجب تحولات تاریخی در همه حوزه‌ها در ایران شد، افزود: قدرت و فرهنگ ما می‌توانیم که توسط امام(ره) در میان ملت ایران ایجاد شد، زمینه‌ساز توسعه و دستیابی به دستاوردهایی بود که اکنون در کشور شاهد آنها هستیم.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: راه آهن حدود ۸۰ سال پیش توسط انگلیسی‌ها و به منظور مقاصد خودشان در ایران و خوزستان ایجاد شد و ایرانی‌ها در آن زمان هیچ دستی در ساخت این راه آهن نداشتند اما با شرایطی که پس از انقلاب در حوزه راه آهن به وجود آمده است، شاهد دستاوردها و تحولات بسیاری در این حوزه هستیم.

حیدری ادامه داد: ریل و راه آهن می‌تواند به عنوان یک زیرساخت مهم، به تحولات اقتصادی و سیاسی کشور کمک کند و باید در این زمینه به توسعه ریلی کشور و به ویژه استان خوزستان توجه و گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به بحث احداث راه آهن شلمچه – بصره، عنوان کرد: این خط ریلی می‌تواند برای آینده ایران و خوزستان تحول‌ساز باشد و باید در این زمینه تلاش شود تا هرچه سریع‌تر شاهد اجرای آن باشیم.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: تحولات و توسعه‌ای که اکنون در راه آهن کشور شاهد آن هستیم، به دست متخصصان داخلی کشور ایجاد شده است و همه این مسایل به برکت وجود انقلاب اسلامی ایران است. امیدواریم این فرهنگ به همه بخش‌های کشور گسترش پیدا کند و بتوانیم کشور را از مشکلات فعلی خارج کنیم.