مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه خوزستان از نظر جابه‌جایی بار و مسافر در رتبه چهارم کشور قرار دارد، گفت: در اداره‌کل راه آهن جنوب به دنبال کسب درآمد بیشتر هستیم و در این زمینه تمرکز بر مسیرهایی است که تن-کیلومتر بیشتری دارند.

عبدالکریم درویش‌زاده در دوازدهمین گردهمایی معاونان فنی ادارات کل مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران که امروز ۸ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بخش بزرگی از موفقیت‌های راه آهن ایران مرهون بخش زیربنایی راه آهن است و اگر قرار باشد در راه آهن شاهد تغییراتی باشیم، تنها بخش زیربنایی است که می‌تواند زمینه ساز این توسعه باشد.

وی با بیان اینکه ساخت راه آهن از سال ۱۳۰۶ و از بندر امام در خوزستان آغاز شد، افزود: خوزستان از نظر جابه‌جایی بار و مسافر در رتبه چهارم کشور قرار دارد و در این زمینه داری جایگاهی خاص و ویژه در راه آهن کشور هستیم.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: علاوه بر اینکه در راه آهن بحث تناژ در جابه‌جایی مطرح است، در اداره‌کل راه آهن جنوب به دنبال کسب درآمد بیشتر هستیم و در این زمینه تمرکز بر مسیرهایی است که تن-کیلومتر بیشتری دارند.

درویش‌زاده ادامه داد: در این زمینه امسال از نظر حمل و نقل حدود ۶ درصد رشد داشته‌ایم اما میزان درآمدهای اداره‌کل راه آهن جنوب در مقایسه با سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: میزان بار جابه‌جا شده در استان خوزستان در مقایسه با سال گذشته کمتر شده است. در این زمینه سال گذشته میزان بار جابه‌جا شده در خطوط ریلی خوزستان حدود ۲۷ میلیون تن بود اما امسال تاکنون تنها توانسته‌ایم حدود ۱۹ میلیون تن بار را در اداره‌کل راه آهن جنوب جابه‌جا کنیم.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ قطار حومه‌ای و محلی در خوزستان فعال است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روزهای آخر هفته میزان مسافران در خوزستان و تردد افزایش پیدا می‌کند، درصدد هستیم تعداد قطارهای محلی استان را افزایش دهیم.