نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری که در مسیر توسعه قدم بر می‌دارد، باید زیرساخت های قضایی و وکالت را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار کارونی ها ، همایون یوسفی امشب در شست و ششمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و یکصد و نهمین سال تأسیس نهاد وکالت در اهواز اظهار کرد: کانون وکلای ایران یکی از قدیمی ترین نهاد های صنفی در تاریخ ایران است.

وی با اشاره به استقلال کانون وکلا، تصریح کرد: ضرورت استقلال این کانون در طول یکصد سال نه تنها یک ضرورت حرفه ای بلکه یک ضرورت اجتماعی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حفظ استقلال کانون وکلا یکی از ضرورت ها است چون دفاع از حقوق شهروندی بهتر انجام می شود.

یوسفی بیان کرد: یکی از علل اصلی افزایش آسیب های اجتماعی عدم شناخت مردم نسبت به حقوق قضایی و قانونی خود است.

وی عنوان کرد: کشوری که در مسیر توسعه قدم بر می‌دارد باید زیرساخت های قضایی و وکالت را ایجاد کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاخص هایی که اکنون در جامعه وکلا و قضاوت شاهد هستیم، حاصل سال ها درگیری های بشری بوده که منجر به تکوین قوانین قضا و وکالت بوده است.

وی با اشاره به عدم شفافیت در برخی گروه های مرجع جامعه یادآور شد: افزایش شفافیت در گروه های مختلف گم است و ورود وکلا در سطح کشور به بهبود فضای شفافیت کمک می کند.

یوسفی یادآور شد: حق داشتن وکیل برخلاف حقوق سیاسی که مخصوص عده خاصی است، یکی از شاخص ترین حقوق عمومی به شمار می رود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش کانون وکلا در دوران پیش از انقلاب برجسته است، گفت: در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کانون وکلا در دفاع از حقوق مردم نقش مهمی ایفا کرد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب نیز حضور کانون وکلا پررنگ بوده و از سال ۱۳۷۶ به بعد این کانون در دفاع از حقوق شهروندی عملکرد خوبی داشت.

یوسفی با اشاره به بیکاری وکلا همانند سایر اقشار جامعه گفت: بیکاری زیاد فارغ التحصیبان جوان است و زمینه ورود جوانان در حوزه‌ وکالت باید بیشتر شود زیرا باعث افزایش رقابت و کیفیت می شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بحث رتبه بندی وکلا از همان زمان آغاز کانون باید دوباره اجرا شود.