مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز گفت: نخستین گردهمایی مجسمه سازی با فلز و ضایعات خودرو با هدف اصلاح زیرساخت های هنری شهر اهواز آغاز به کار کرد.

قادر کعب عمیر روز یکشنبه در گفت و گو باکارونی ها اظهار داشت: این رویداد هنری در چهار محور تاثیر نظم بر فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، دفاع مقدس و پایداری، نقش مشاغل سنتی در هویت بخشی به شهر اهواز و نقش صنایع مختلف همچون نفت، صنایع فولاد و نیشکر در شکل گیری این شهر ، برگزار شده است.
وی با اشاره به حضور پنج هنرمند خوزستانی و پانزده هنرمند ملی در این گردهمایی گفت: تا پیش از برگزاری گردهمایی مجسمه سازی با سنگ اهواز که در ابتدای سال جاری برگزار شد، هیچ مجسمه ساز فعالی در استان وجود نداشت اما پس از آن رویداد ، پنج دستیار با برگزاری دوره های آموزشی به عنوان هنرمند مجسمه ساز پرورش یافتند که درحال حاضر نیز در برنامه های مختلف از این دست شرکت می کنند.
وی با تاکید بر لزوم تربیت مجسمه سازان بومی افزود: غنی سازی رشته مجسمه سازی در اهواز، ارتقای سطح فرهنگ مجسمه سازی در شهروندان با بازدید از روند ساخت مجسمه ها، آماده سازی بیست مجسمه برای نصب در سطح شهر و پرورش مجسمه سازان بومی از اهداف برگزاری این رویداد است.
به گفته کعب عمیر این برنامه پانزدهم اسفندماه همزمان با افتتاح باغ موزه هنرمندان واقع در پارک مالیات اهواز پایان می یابد.
گردهمایی مجسمه سازی فلز و ضایعات خودرو از پنجم تا چهاردهم اسفندماه سال جاری در محل پارک مالیات اهواز در حال برگزاری است.