آآیین افتتاح دوباب مدرسه در روستاهای غدیرحبسه و ابوکبریه بخش غیزانیه اهواز امروز اول اسفندماه به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و باحضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب؛ مسئولین و مردم محلی این منطقه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در این مراسم گفت: یکی از رسالت های اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حمایت از محرومین و مستضعفین بود و ما مسئولین باید در عمل و نه در شعاراین وعده را محقق سازیم.

مهندس احمد محمدی با بیان اینکه اتحاد و همدلی رمز موفقیت مردم و مسئولین است، اظهار کرد :خدمت رسانی به ساکنین روستاهای اطراف تاسیسات نفتی و حمایت از قشر محروم جامعه از وظایف و افتخارات ما محسوب می شود.

وی در ادامه صنعت نفت را شریان حیاتی اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب تمامی تصمیمات صنعت نفت توسط بیگانگان اتخاذ می شد، اما به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران این صنعت هم اکنون در تمامی زمینه ها از جمله طرح های توسعه ای، مهندسی، اصول برنامه ریزی، فرایندهای اکتشاف و تولید و سایر بخش ها به طور کامل توسط فرزندان این مرز و بوم اجرا می شود.

وی محرومیت زدایی و تقویت زیرساخت ها را جزو اهداف اساسی و مهم صنعت نفت دانست و افزود: توجه به امور زیربنایی ساکنین اطراف تاسیسات نفتی لازم و ضروری است و تمامی دستگاه های اجرایی در استان خوزستان لازم است با تعامل و همکاری، در راستای تحقق نیازهای آنان از جمله تامین آب شرب، ساخت مراکز درمانی، مدرسه، مسجد و راههای ارتباطی قدم بردارند.

مهندس محمدی افزود: بنابر پیشنهاد وزیر محترم نفت و تصویب شورای اقتصاد، با اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیزجنوب، ۴ درصد از مجموع اعتبارات این طرح ها در قالب مسئولیت های اجتماعی هزینه شود که با تحقق این امر، تحول مهمی در آبادانی روستاهای اطراف تاسیسات نفتی ایجاد می¬ شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب همچنین اظهار داشت: درصورتی که در مناطق مختلف تأسیسات نفتی در سطح این شرکت پروژه ای در دست اجرا باشد، باید نیروهای مورد نیاز آن پروژه اعم از کارگر، نگهبان و نیروی متخصص از اهالی آن منطقه جذب شوند و این موضوع، حق مسلم نیروهای بومی آن منطقه محسوب می شود.

تعهد به مسئولیت های اجتماعی

محسن دهانزاده مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون نیز در این آیین گفت: این شرکت طی یک سال اخیر و در راستای تعهد به مسئولیت های اجتماعی اقدام به تعمیر و بازسازی ۹ باب مدرسه در روستاهای اطراف تأسیسات نفتی شهر اهواز نموده و به زودی یک باب مدرسه دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

تقدیر از زحمات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

همچنین در این مراسم علی بلم چی سرپرست بخشداری غیزانیه اهواز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در زمینه اجرای پروژه های عام المنفعه در این بخش، به بیان پاره ای از مشکلات و مسائل بخش غیزانیه اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت صنعت نفت و سایر ادارات شهر اهواز، شاهد توسعه و تحول زیرساخت ها و عمران و آبادانی بیش از پیش این بخش باشیم.