معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی از صدور مجوز برای پوشاک مردم عرب به منظور ثبت در رشته صنایع دستی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار کارونی ها ، پویا محمودیان شامگاه چهارشنبه در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی و اقوام خوزستان در اهواز اظهار کرد: خوزستان در حوزه فروش بازارچه های نوروزی با رشد ۴۳۵ درصدی رتبه نخست را به خود اختصاص داده ولی این رشد در استاندارد کشور ۴۹ درصد بوده است.

وی افزود: استان خوزستان جزو معدود استان هایی است که نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی آن با استقبال خوبی روبرو می شود.

تصریح کرد: شاهد برنامه ریزی های مختلف برای خوزستان هستیم که خبرهای آن را به زودی می شنوید؛ یکی از این خبرها شهرهای ملی صنایع دستی در استان خوزستان است.

محمودیان با اعلام خبر سفر چند روزه رئیس سازمان میراث فرهنگی به خوزستان یادآور شد: با تکمیل پرونده احرام بافی شوشتر، کپوبافی و خراطی دزفول و مینای صبی اهواز، می توانیم این شهرها را در لیست شهرهای ملی صنایع دستی کشور ثبت کنیم.

وی با اشاره به فعال شدن خانه ایرانی که نماد صنایع دستی استان خوزستان است، ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نیز در بسیاری از نمایشگاه های ملی و خارج از کشور نمایندگان هنرمندان و فعالان میراث فرهنگی خوزستان حضور دارند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با اعلام خبر راه اندازی اولین بازارچه دائمی صنایع دستی در خوزستان گفت: رایزنی های زیادی با منطقه آزاد اروند برای صنایع دستی انجام شده و همچنین اتفاقات خوبی در ایجاد بازارچه صنایع دستی ماهشهر داشتیم.

محمودیان در پایان با اشاره به اینکه ثبت جغرافیای مینای صبی در آخرین مراحل قرار دارد، عنوان کرد: امروز حامل خبر خوشی برای هنرمندان خوزستان هستم و آن هم این است که با پیگیری نمایندگان مجلس این استان و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، ثبت پوشاک سنتی و بومی مردم خوزستان در چهاردهمین جلسه شورای فنی صنایع دستی کشور مصوب و طی نامه ای رسمی به مدیرکل این استان از طرف معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی کشور صدور مجوز برای پوشاک مردم عرب به منظور ثبت در رشته صنایع دستی ایران ابلاغ شد.