با حکم دکتر شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مهندس جمشید بنی فری جایگزین مهدی صیاحی در تعاون روستایی خوزستان شد.

محمدرضا اورانی عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی با حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل تعاون روستایی خوزستان گفت: وقتی آمار تولید محصولات کشاورزی از ابتدای انقلاب تا کنون را بررسی می کنیم با رشد ۱۰۰ میلیون تنی روبه رو می شویم و با توجه به اینکه تعاون روستایی نقش پررنگی در زمینه خرید محصولات کشاورزی دارد می بایست به سمت تکمیل زیرساخت ها بپردازیم.
وی گفت: ما از آقای بنی فری انتظار داریم در ابتدای کار خود به آسیب شناسی امور بپردازد و هر جا نقطه قوتی دید از آن حمایت و تقویت و حفاظت کند و هر جا هم نقطه ضعفی دید آنجا را جراحی کند و جلوی ناعدالتی ها و کم کاری ها را بگیرد.
اورانی بیان داشت: موضوع دیگری که باید مورد توجه مدیر جدید قرار گیرد، بحث میوه نوروزی است و انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق پرتقال را وارد و در مکان هایی توزیع صورت گیرد که مردم به آن نیازمند هستند، همچنین پرداختن به موضوع اتحادیه ها و شرکت های غیرفعال ، پیگیری مطالبات معوقه از غله و بازرگانی، پیگیری طلب یارانه بذر و تامین کود کشاورزان از فعالیت های مد نظر باید باشد.
اورانی گفت: یکی دیگر از انتظارات ما توجه به نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده و کارشناس است، با توجه به ابلاغیه وزارتخانه می بایست افراد بازنشسته کنار بروند و نیروی باانگیزه و جوان جایگزین آنها بشود و انتظار می رود به موضوع فوق توجه شود.
همچنین مهدی صیاحی مدیر سابق تعاون روستایی خوزستان گفت: در ۲ سالی که عهده دار سمت مدیریت تعاون روستایی بودم ، با حجم انبوهی از کارها روبه رو بوده ایم و سریع وارد خرید و توزیع میوه، گندم و کلزا و خرما و ذرت و شالی و … شدیم و کارها بسیار زیاد و زنجیروار ادامه داشته و دارند.
وی ادامه داد: بزرگترین مسئولیتی که بر عهده تعاون روستایی خوزستان می باشد ساماندهی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و انتظار می رود با ساماندهی تعاونی ها به نتایج مثبتی در طرح فوق برسیم.
صیاحی در پایان برای مهندس بنی فرید مدیر جدید تعاون روستایی خوزستان آرزوی موفقیت کرد.
مهندس جمشید بنی فری سرپرست تعاون روستایی خوزستان در مراسم معارفه خود گفت: یکی از اهداف من در تعاون روستایی خوزستان توجه به راندمان کاری و افزایش کار اجرایی است، از این رو پرداختن به پروژه عظیم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و بهره برداری و نگهداری از تمام ظرفیت های این طرح جزء اولویت های کاری ما محسوب می شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما در تعاون روستایی توجه به تکمیل زیرساخت ها است و امیدواریم بتوانیم با دقت و جدیت به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.
سرپرست تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: یکی از شعارهای من پرهیز از قوم گرایی، سیاسی کاری است و امیدوارم بتوانم با همکاری نیروی انسانی و پرسنل اداره و استفاده از نیروی جوان موجود در سازمان به اهداف مد نظر دسترسی پیدا کنیم.
وی در پایان گفت: هر مدیر شهرستانی قرار است به دیدار من بیاید حتما به خود برنامه یک ماهه، سه ماهه، ۶ ماهه و یک ساله به همراه داشته باشد تا بدانیم قرار است برای هر شهر چه فعالیتی باید انجام بدهیم.