سه پروژه درمانی شامل طرح توسعه مجتمع اورژانس، مرکز پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان و بخش مراقبت‌های ویژه داخلی بزرگسالان وکودکان بیمارستان گلستان اهواز باحضور دکترسعید نمکی وزیر بهداشت و درمان وآموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار کارونی ها ، سه پروژه درمانی شامل طرح توسعه مجتمع اورژانس، مرکز پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان و بخش مراقبت‌های ویژه داخلی بزرگسالان و کودکان بیمارستان گلستان اهواز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامیف رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی افتتاح شد .
پروژه طرح توسعه‌ مجتمع اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، بعنوان بزرگترین مجتمع اورژانس کشور با مساحتی به متراژ ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع که با اضافه شدن به فضای اورژانس فعلی به متراژ ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع خواهد رسید، با اعتبار تقریبی بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال که شامل اعتبار عمرانی و ابنیه ۶۵ میلیارد ریال همچنین تجهیزات به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال می باشد.
مدت زمان اجرای این پروژه ۲ سال و منبع تأمین اعتبار از محل منابع طرح تحول نظام سلامت بوده است و در مجموع دارای ۷۰ تخت بستری شامل بخشهای اورژانس‌ جراحی( جراحی عمومی، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب ) اورژانسهای داخلی، قلب و عروق و روانپزشکی می‌باشد.
مرکز پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز با مساحتی به متراژ ۷۰۰ متر مربع در دو طبقه و با اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد ریال که از منابع اعتبارات وزارتی تامین شده است که مدت زمان تکمیل آن ۲ سال به طول انجامید، در این مرکز علاوه بر ویزیت بیماران توسط متخصصین رادیوتراپی و انکولوژی، مراحل تشخیصی پاراکلینیکی جهت غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان‌های شایع نظیر روده بزرگ، پستان و رحِم، ازطریق واحدهای ماموگرافی، کولونوسکوپی و سونوگرافی صورت می‌پذیرد.
این مرکز دارای فضاهای آموزشی و پژوهشی مناسب است و از حضور اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و پرستاران مجرب بهره می‌برد.
بخش مراقبت‌های ویژه داخلی بزرگسالان و کودکان به مساحت ۳۳۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر حدود ۵۰ میلیارد ریال به طور کامل طی یک سال ساخت و تجهیز شده است.
لازم به ذکر است تأمین اعتبار این بخش درمانی که شامل ۱۰ تخت مجهز مراقبت‌های ویژه (۳ تخت کودکان و ۷ تخت بزرگسالان) و دستگاه‌های روزآمد پیشرفته است، از محل بسته‌ی ارتقاء هتلینگ طرح ملی تحول نظام سلامت بوده است.

                                                                وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی :
                                             توسعه زیرساخت های بهداشتی خوزستان جزو برنامه های دولت است
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت مصمم است که از مردم خوزستان به عنوان مردمان شهید پرور و قهرمان به شکل خاص حمایت کند و برای اجرای طرح تحول سلامت و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان کارهای بزرگی انجام می گیرد.
سعید نمکی شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح سه پروژه درمانی بیمارستان گلستان اهواز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز پروژه هایی در اهواز افتتاح شد که گره گشای خوبی برای مردم منطقه در حوزه بهداشت و سلامت هستند.
وی با اشاره به توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در روستاهای کشور اظهار داشت: نقشه راهی برای توسعه خوزستان در حوزه بهداشت و درمان تهیه شده است که قرار است در پایان این سفر به همراه هیاتی که از وزارتخانه آمده اند این نقشه را بررسی کنیم.
نمکی با اشاره به موضوع خصوصی سازی بخش بهداشت و درمان بیان کرد: به بخش خصوص برای کار میدان خواهیم داد اما تلاش می کنیم که سرانه مورد نیاز برای بیماران را به گونه ای بپردازیم که فشاری به مردم وارد نشود.
وی گفت: در بخش آموزش مثل پرستاری و رشته های مورد نیاز که دولت سرمایه گذاری نکرده است اگر بخش خصوصی ورود کند با پرداخت سرانه ای که به دانشجو پرداخت می شود این امکان برای آن فراهم است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص و سخت علاج گفت:مشکلی به نام کمبود دارو نداریم و با وجود تحریم ها تدارکات لازم برای تامین داروهای مورد نیاز مردم برای سال آینده دیده شده است.

                                                                           رئیس بیمارستان گلستان اهواز:
                                                بزرگترین مجتمع اورژانس کشور در بیمارستان گلستان اهواز افتتاح شد
رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: بزرگترین مجتمع اورژانس کشور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این مرکز با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار کارونی ها ، دکتر میثم معزی با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه توسعه اورژانس بیمارستان گلستان به دو برابر فضای فعلی به وسعت ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع با تجهیزات روزآمد و افزایش بیش از ۷۰ تخت بستری( ۱۰ تخت مراقبت ویژه و ۶۰ تخت تحت‌نظر) و بخش‌هایی شامل بخش جدید اورژانس داخلی، اورژانس جراحی، اورژانس روانپزشکی، اورژانس قلب و عروق، اورژانس مغز و اعصاب، اورژانس سکته‌های مغزی حاد(استروک یونیت)، با هزینه‌ای بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال از محل منابع طرح عظیم تحول نظام سلامت، به طور کامل تکمیل شده است و به حول پروردگار، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افتتاح شد.
رئیس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: در سالهای اخیر با وجود آمار فزاینده بیماران ارجاعی از سراسر استان و استان‌های همجوار به این مرکز و بطور ویژه بخش اورژانس، لزوم توسعه و تجهیز این اورژانس بیمارستان گلستان، بیش از هر زمانی مشهود بود که از ابتدای سال ۹۶ در قالب اختصاص فضای کامل طبقه‌ی فوقانی اورژانس به مساحت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور قرار گرفت اما پس از مدتی به دلیل عدم تأمین منابع، با وقفه مواجه شد.
وی افزود: با پیگیری و رایزنی‌های متعددی که در این خصوص انجام شد و با همت شبانه روزی مسئولین بیمارستانی، ریاست و مسئولین محترم دانشگاه، این پروژه عظیم ملی و مردم‌محور، از ابتدای آبان‌ماه سال جاری بعنوان بزرگ‌ترین اورژانس‌ کشور مجدداً آغاز به کار کرد.
دکتر معزی تصریح کرد: آماده سازی این طرح در فازهای عمران، تجهیز و تأمین منابع انسانی در مدت زمان ۳ ماهه، که البته با چالش‌های متعددی نیز همراه بود، بیانگر روحیه شریف خدمت رسانی نزد تمامی دست اندر کاران است چرا که با بهره‌برداری از این پروژه و گسترش فضای اورژانس بیمارستان گلستان به حدود ۵ هزار متر مربع، مشکل تمرکز و ازدحام بیماران مرتفع و شرایط برای خدمت‌رسانی مطلوب و به موقع به بیماران، بیش از پیش فراهم‌ خواهد شد.
رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پیرو اعلام نیاز این مرکز، نیروی انسانی لازم در طیف‌های مختلف شغلی جهت بکار گیری در بخش‌های جدید فاز توسعه مجتمع اورژانس بیمارستان گلستان، در حال تامین است.
لازم به ذکر است چند پروژه‌ از قبیل بخش پیشرفته و فوق‌تخصصی آنژیوگرافی پریفرال (با بیش از ۷۰ میلیارد ریال بودجه در ۷۰۰ متر مربع)، بخش مراقبت‌های ویژه داخلی و کودکان (با حدود ۱۸ میلیارد ریال بودجه در ۳۰۰ متر مربع)، طرح توسعه‌ی واحد اندوسکوپی، کولونسکوپی و E.R.C.P (با حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بودجه در ۱۸۰ متر مربع)، بخش و آزمایشگاه تخصصی پاتولوژی (با بیش از ۱۵ میلیارد ریال بودجه در ١٢٠ متر مربع) و طرح توسعه‌ی واحد اسناد پزشکی (با حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بودجه در ۱۰۰ متر مربع)، از دیگر طرح‌های مهم و فرا استانی بیمارستان گلستان اهواز در دهه فجر امسال افتتاح شده اند .