سه طرح بهداشتی و پزشکی در شهرستان شادگان روز پنج شنبه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش کارونی ها مرکز اورژانس خور دورق یکی از این سه طرح بود که با اعتباری بالغ بر۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت بهداشت و با ۴۰۰ متر مربع مساحت و ۱۲۵ متر زیربنا ساخته شده است.
ساختمان شبکه بهداشت و درمان شادگان با یک هزار مترمربع زیر بنا و صرف ۳۵ میلیارد ریال هزینه و اورژانس شهری با ۲۰۰ متر مربع زیربنا و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه، دو طرح دیگر افتتاح شده در سفر امروز وزیر بهداشت هستند .
اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و ساخت و نوسازی اورژانس شهری شادگان ازمحل درآمد دانشکده علوم پزشکی آبادان و طرح تحول سلامت تامین شده است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان در زمان جنگ تحمیلی ساخته شده و اکنون دیگر کارایی لازم را ندارد.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد گفت: کمبود پزشک متخصص برای مردم منطقه مشکل ساز است و اغلب موجب مراجعه یا اعزام بیماران به مرکز استان می شود .
وی خواستار تسریع در ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شادگان شد.
وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی نیز گفت: تلاش می کنیم حداقل ها را برای مردم ولایت مدار منطقه فراهم کنیم.
سعید نمکی گفت : طرح ساخت بیمارستان جدید در شادگان به طور جدی در دستور کار قرار می گیرد.
سه پروژه خدمات درمانی در ماهشهر و بندر امام شامل طبقه دوم ساختمان مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ و طبقه اول ساختمان مرکز خدمات جامع شماره یک شهرستان ماهشهر و همچنین بخش اورژانس بیمارستان راه زینب بندر امام روز پنجشنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری رسید.
شادگان در ۷۰ کیلومتری اهواز قرار دارد و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت درآن زندگی می کنند.