مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: با افتتاح ۷ پروژه اشتغال‌زایی در سطح استان خوزستان، در مجموع این پروژه‌ها ۲ هزار و ۹۱۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اشتغالزایی برای بانک توسعه تعاون، اظهار کرد: روز گذشته از ۷ پروژه اشتغال‌زایی در سطح استان خوزستان بازدید شد که در مجموع این پروژه‌ها ۲ هزار و ۹۱۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: یکی از پروژه‌ها کشتارگاه صنعتی مرغ در شهرستان شوش با ظرفیت ۸ هزار قطعه در ساعت بود که تاکنون بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی سه ماه آینده به مرحله افتتاح می رسد؛ همچنین تسهیلات ۱۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد.

مهدیان بیان کرد: پروژه دیگر شرکت بسته‌بندی، فروش و صادرات محصولات کشاورزی در داخل کشور و به کشور عراق بود که تسهیلات ۲ میلیارد تومانی به صورت سرمایه در گردش دریافت کرد.

وی با اشاره به بازدید دو پروژه در شهرستان شوشتر، اظهار کرد: پروژه پتروشیمی شوشتر که در شرف افتتاح است، همچنین پروژه پالایشگاهی که بزرگترین پالایشگاه بخش خصوصی در کشور است نیز به زودی افتتاح می شود. در مجموع برای این دو پروژه ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی گفت: پروژه بعدی کشتارگاه مرغ صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه در ساعت در شهرستان دزفول بود که این پروژه با تسهیلات ۶ میلیارد تومانی تاکنون ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال هماهنگی برای افتتاح این پروژه هستند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور با اشاره به وجود دو پروژه مهم در شهر اهواز، عنوان کرد: مجتمع فولاد در شهر اهواز با هدف تولید میلگرد با تسهیلات ۴/۵ میلیارد تومانی در قالب سرمایه در گردش که حدود یک سال و نیم از آغاز این پروژه می‌گذرد و ۲۱۰ نفر در این پروژه مشغول به کار شدند.

وی افزود: شهرک خودرویی در غرب اهواز نیز با ظرفیت ۴۵۷ غرفه که طی ۱۰ ماه آینده به مرحله افتتاح می‌رسد. در این شهرک مکانی برای نمایش، خرید، فروش، شماره‌گذاری و تعمیرات خودرو فراهم شده است. همچنین برای این پروژه مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تا کنون مصوب شد.

وی افزود: اعطای تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان خوزستان با رشد ۸۰ درصدی، تا پایان سال ۹۷ به ۲۱۰ میلیارد تومان می‌رسد در حالی که رشد منابع خیلی کمتر بوده است.