مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت:۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه اشتغال و کارگشایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیازمندان خوزستان اختصاص یافت.

مجید باجلان روز سه شنبه در حاشیه نشست با روسای کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان و مدیران بانک مهر ایران در استان در سرسرای غدیر کمیته امداد، در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد:اشاعه فرهنگ قرض الحسنه واقعی دراستان ها از اولویت ها برای حمایت از مددجویان است.
وی افزود:در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۱۹۵ هزار فقره تسهیلات در حوزه جهیزیه ، درمانی و سایر مشکلات نیازمندان پرداخت شده است.
وی بیان کرد:پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال در راستای توانمندسازی مددجویان از دیگر اهداف این صندوق است که در این سفر ۱۵۰ میلیارد ریال به خوزستان اختصاص داده شد.
باجلان گفت:در ۶ ماه گذشته باتوجه به مشکلات اقتصادی علاوه بر اعطای تسهیلات در حوزه ساخت و تعمیرات مسکن نیازمندان، ۱۵ میلیارد ریال نیز برای ودیعه مددجویان، و حدود پنج میلیارد ریال نیز تسهیلات کارگشایی پرداخت شده است.
وی افزود: تا ۱۵ اسفند امسال تسهیلات مربوط به مددجویان خوزستان در حوزه کارگشایی پرداخت می شود.
باجلان در پاسخ به این پرسش که تا کنون چند نفر را در بحث اعطای تسهیلات تحت پوشش خود قرار دادید، بیان کرد: در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۷ حدود به ۱۹۵ هزار نفر با اعتباری حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در زمینه کارگشایی در جهت پرداخت وام های جهیزیه، درمانی و سایر نیازمندی های افداد مددجو در سطح کشور و برای بیش از ۷ هزار خانوار با ۳۷ میلیارد تومان وام در خوزستان اقدام کرده ایم.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: پرداخت وام های اشتغال در راستای توانمند سازی و سیاست هایی که کمیته امداد وضع کرده برای مددجویانی است که می خواهند از این خدمات استفاده کنند.
باجلان در خصوص عملکرد استان خوزستان در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را خوب ارزیابی کرد و بیان کرد: با توجه به تعاملی که مدیر عامل استان و همکارانشان دارند، جزو استان های خیلی خوب ما هستند، برای اینکه بدانید ما چقدر در کار خود موفق بوده ایم، باید از مددجویان ما بپرسید میزان رضایت آنها درصد موفقیت ما را نشان می دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز گفت:صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تاکنون هفت هزار فقره تسهیلات کارگشایی با ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار به مددجویان پرداخت کرده است.
مرتضی موصلی افزود: تا پایان امسال ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر به سه هزار نفر پرداخت می شود.
صندوق قرض الحسنه امداد ولایت زیرنظارت بانک مرکزی اسفند سال ۱۳۹۴ به تصویب هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) رسید و ۱۷ خرداد ۹۷ مجوز صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از طرف بانک مرکزی صادر شد.