چرخاب زاده با اشاره به راه اندازی کارگاه بازسازی قطعات در نیروگاه رامین گفت: هم اکنون برق تولیدی مازاد بر مصرف این نیروگاه از طریق مرز شلمچه به کشور عراق صادر می شود.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه بیشتر قطعات و تجهیزات در داخل کشور تولید می شوند گفت: تولید قطعات مورد نیاز نیروگاه رامین در داخل، تحریم ها را بر این نیروگاه بی اثر کرده است.
به گزارش خبرنگار کارونی ها ،غلامرضا چرخاب زاده روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در محل نیروگاه رامین در اهواز، با اشاره به اینکه کشورهای خارجی روز به روز حلقه واردات را بر ما تنگ تر می کردند ادامه داد: یکی دیگر از دلایل توجه به تولید قطعات در داخل کشور توجیه اقتصادی این مساله بود.
وی با اشاره به اینکه نیروگاه رامین به لحاظ منابع و زمان محدودیت هایی دارد خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد قطعات خارجی با صرف زمان بسیاری به دست ما می رسید که این امر بر تولید ما نیز اثرگذار بود.
وی با بیان اینکه در فصل تابستان نیز برق مورد نیاز شبکه تامین و در صورت مازاد به کشور هدف صادر می شود، افزود: نرخ گذاری برای قیمت برق برعهده ما نیست و مطابق با یک قیمت رقابتی توسط شرکت مادر تخصصی رامین تعیین و درآمد حاصل از آن به خزانه ملی واریز می شود.
معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه رامین درخصوص برنامه های این نیروگاه برای تامین برق در تابستان سال آینده بیان کرد: طبق دستور وزارت نیرو برنامه ریزی لازم برای تامین برق تابستان سال ۹۸ تدوین شده تا محدودیت ها و نواقص ایجاد شده در سال های گذشته را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: از نیمه اسفند امسال تا اردیبهشت سال آینده هر ۱۵روز یکبار یکی از واحدهای تولید برق نیروگاه رامین از مدار خارج و نواقص آنها برطرف می شود.
چرخاب زاده درخصوص توسعه ظرفیت تولید برق نیز گفت: ظرفیت تولید برق واحه سه این نیروگاه از ۲۵۰ مگاوات به ۳۰۰ مگاوات و واحد یک از ۲۵۰ به ۲۷۵ مگاوات افزایش یافته است.
وی افزود:هم اکنون توسعه نیروگاه های ترکیبی بیش از نیروگاه های حرارتی در دستور کار قرار دارند زیرا به لحاظ راندمان تولید برق در شرایط بهتری قرار دارند.
چرخاب زاده ظرفیت تولید برق هر واحد نیروگاه رامین را معادل ۲ واحد سایر نیروگاه ها دانست و گفت: این نیروگاه در کنار تولید برق خود را در برابر مسئولیت های اجتماعی و مسایل زیست محیطی نیز موظف می داند؛هم اکنون یک شرکت ممیزی وابسته به سازمان محیط زیست عملکرد این نیروگاه را مورد ارزیابی قرار می دهد.
نیـروگاه حرارتی رامین از بزرگترین نیروگاه های حرارتی ( بخاری) کشور است که با هدف تامین برق استان خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است.
نیروگاه رامین در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – ملاثانی و در مجاورت رودخانه کارون و شهر ویس (شهرستان باوی) و در شمال شرقی اهواز قرار دارد.
این نیروگاه با ۶ واحد دارای توان تولیدی یک هزار و ۸۵۰ مگاوات برق است.