مرکز نوآوری علمی کاربردی شهرداری اهواز همزمان با برگزاری کارگاه آموزشی” آشنایی با زنجیره ایده تا پدیده و مراکز نواوری” افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز؛این مراسم با حضور دکتر اساعیل احمدی فر رییس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز، دکتر منتظر الحجت مشاور پژوهشی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان، مهندس سنواتی ریاست شورای اسلامی شهر اهواز، آقایان کعب عمیر، لطفعلی زاده و ایزدی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، رؤسا و مدیران پژوهشی مراکز آموزش علمی کاربردی استان خوزستان و جمعی از مسئولان، فرهیختگان، اساتید و دانشجویان در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر احمدی فر ریاست مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز ضمن خوش آمد به مدعوین، عنوان کرد: مرکز نوآوری علمی کاربردی شهرداری اهواز در راستای ارایه خدمات شهری و حل مسائل و مشکلات شهری افتتاح گردیده است.
وی گفت: به استناد دستورالعمل ایجاد مراکز نوآوری و مراکز رشد دانشگاه، ابلاغی از معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۵۲۱۷۳/۳ مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۱۳، مجوز راه اندازی مرکز نوآوری “شهرداری اهواز” وابسته به مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز، با موضوع “خدمات شهری” در تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۴ صادر گردید.
دکتر احمدی فر مهمترین اهداف عمده مرکز نوآوری علمی کاربردی شهرداری اهواز را، کمک به جذب بیشتر دانش آموزان، کارآموزان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و اساتید در بازار کار و ایجاد شغل، رفع مشکلات و معضلات شهری و فعالیت در راستای ارایه خدمات شهری، نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات علمی جدید، افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه و استفاده بهینه از این سرمایه عظیم ملی و ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی که بتوانند در بازار کار رقابت‌پذیر باشند عنوان نمود.
رئیس مرکز آموزش علم کاربردی شهرداری اهواز با اشاره به نوآوری‌های انجام شده توسط ایرانیان در دوران‌های مختلف، بیان کرد: نوآوری در حوزه‌های معماری ایرانی و فضای شهری یکی از ابزارهای ایرانیان در این زمینه است و واژه «نوآوری» در بین ایرانیان سابقه‌ای به درازای تمدن ایران دارد.
دکتر احمدی فر؛ مرکز نوآوری علمی کاربردی شهرداری اهواز را پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران دانست تا بتوان از ایده‌های خلاق برای توسعه شهر استفاده کرد.
وی بیان کرد: شهروندان نقش مهمی در این مرکز دارند تا با برنامه ریزی دقیق و استفاده از ایده های خلاقانه آنان بتوانیم شهر را توسعه دهیم. مضافا این مرکز نوآوری از ظرفیت های بخش خصوصی، استارت آپ ها و نخبگان بومی در جهت کمک به مدیریت شهری استفاده خواهد کرد.