با برگزاری انتخاباتی، رئیس جدید شورای اسلامی استان خوزستان برای سال دوم انتخاب شد.

به گزارش کارونی ها ، در این جلسه و در اجرای ماده هشت آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی استان خوزستان، انتخابات هیئت‌رئیسه این شورا شامگاه گذشته برگزار شد که سعید باوی، نماینده شهرستان کارون کاندیدای ریاست بودند و پس از رأی‌گیری با کسب اکثریت آرا (۲۷ رأی) به عنوان رئیس سال دوم دوره پنجم انتخاب شد.
همچنین فرشاد قاسمی به عنوان نایب‌رییس، محمود عرب نژاد به عنوان سخنگو و سعید شریفات و علی آقاجری نیز به عنوان منشی اول و دوم انتخابات شدند.
شورای اسلامی استان خوزستان متشکل از ۲۷ عضو شورای اسلامی شهرستان‌های استان خوزستان تشکیل شده است.
شورای استان یا شورای اسلامی استان در کشور ایران به عنوان عالی‌ترین شورا در استان، وظیفه قانون‌گذاری ندارد، بلکه شورایی مشورتی-نظارتی است. شورای استان نهادی انتخابی است که از نمایندگان شوراهای شهرستان تشکیل می‌شود.
نظارت بر حسن اجرای طرح‌های عمرانی استانی و ملی، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی استان‌ها، نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستان، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای استان، نظارت بر حساب درآمد و هزینه‌های مشترک شهرداری‌ها، نظارت بر حساب درآمد و هزینه سازمان همیاری شهرداری‌ها، ایجاد ارتباط و هماهنگی میان شوراهای شهرستان، ارائه پیشنهاد به شورای عالی استان‌ها در راستای «رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات» در سطح استان از جمله مسئولیت‌های این شورا به شمار می رود.