رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این رشته ورزشی در آبادان و خرمشهر با استقبال جوانان رو به گسترش است گفت: تا قبل از تشکیل هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند ۴۰۰ نفر ورزشکار در این رشته فعالیت داشتند که امسال ۳۰ درصد به این آمار اضافه شد.

به گزارش کارونی ها ،محمود نواصر شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اواسط مهرماه سال جاری هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند تشکیل شد که بدین ترتیب بسیاری از سهمیه‌ ها همچون استعدادیابی، شرکت در کارگاه ‌های آموزشی فدراسیون، مسابقات کشوری که قبلا از طریق هیات خوزستان در اختیار شهرهای این منطقه قرار می‌گرفت، مستقیم از طریق فدراسیون در اختیار این منطقه قرار می گیرد.
وی با اشاره به نگاه ویژه فدراسیون بندمینتون ایران به منطقه آزاد اروند افزود: به واسطه ارتباطی که با فدراسیون داشتیم اکنون دیدگاه این فدراسیون به بدمینتون منطقه آزاد اروند ویژه است و امیدوارم با شرایط جدیدی که با حمایت‌ های فدراسیون اتفاق افتاده شاهد شکوفایی استعدادهای بالای بدمینتون‌ بازان این منطقه باشیم.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با اشاره به تشکیل تیم آقایان آبادان گفت: بدمینتون آبادان در قسمت آقایان فعال نبود ولی پس از ۴۰ سال تیم آقایان تشکیل شد که این امر حضور علاقه مندان به این رشته را در پی داشت.
نواصر تصریح کرد: در حوزه بانوان نیز برنامه ‌ریزی به گونه ‌ای انجام شد که تیم دوم بانوان در آبادان تشکیل شد.
وی اظهار داشت: همچنین با ساخت سالن چند منظوره در مینوشهر تا چند روز آینده رئیس هیات بدمینتون این شهر مشخص خواهد شد تا شاهد شکوفایی بدمینتون در این شهر باشیم.
وی افزود: کلیه سالن‌ های بدمینتون در شهرهای آبادان و خرمشهر پس از سال‌ ها به صورت کامل تجهیز شدند و کمتر احساس کمبودها احساس می شود.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند گفت: البته معتقدیم منطقه آزاد اروند نیاز به خانه بدمینتون دارد زیرا برای برگزاری تمرینات و مسابقات کشوری با مشکل سالن مواجه هستیم.
نواصر با اشاره به گسترش روابط بدمینتون منطقه آزاد اروند با کشور اندونزی تصریح کرد: کشورهای ایران و اندونزی دارای اشتراکات فرهنگی و مذهبی هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای همکاری مختلف به منظور پیشرفت و توسعه بیشتر موضوعات ورزشی دو کشور استفاده کرد.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در ادامه با بیان اینکه کشور اندونزی در حوزه بدمینتون جزو چند کشور مطرح دنیا است، افزود: سالیان بسیار طولانی است که این کشور توانسته موفقیت ‌های چشمگیری کسب کند و افتخارآفرین باشد.
نواصر با تاکید بر اینکه اندونزی یکی از قطب ‌های بدمینتون در جهان است، گفت: هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند آمادگی دارد با تیم‌ های باشگاهی بدمینتون کشور اندونزی رقابت دوستانه و یا رنکینگ برگزار کند و شرایط میزبانی در این خصوص وجود دارد.
وی گفت: خوشبختانه در چهار ماه گذشته موفق شدیم مسابقات تدارکاتی و دوستانه با تیم های ماهشهری که دارای ملی پوش هستند برگزار کنیم و این امر انگیزه را در بدمینتون بازان این منطقه افزایش داد.
نواصر تصریح کرد: سال های زیادی بود که رشته بدمینتون در این منطقه از برگزاری مسابقات دوستانه هم عاجز بود ولی با توجه به اینکه مورد حمایت سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفتیم شرایط برای برگزاری این مسابقات مهیا شد.
وی با تاکید بر ایجاد روابط با کشورهای همسایه گفت: گردشگری ورزشی یکی از موضوعات مورد تاکید ماست و برای اولین بار در بین هیات‌ های ورزشی منطقه آزاد اروند، کمیته گردشگری را تشکیل دادیم تا در حوزه گردشگری ورزشی اقدامات قابل توجهی داشته باشیم.
نواصر گفت: برای پیشرفت باید تفکر بین ‌المللی در هیات حاکم باشد و با بهره‌گیری از الگوهای جهانی کشورهای موفق، طرح‌ های ایده ‌آل را متناسب با شرایطی که داریم بومی سازی کنیم و بر این اساس برای اولین بار بین هیات ‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، واحد بین‌ الملل تشکیل دادیم.
وی خطاب به ادارات دولتی و بخش خصوصی گفت: ترویج ورزش میان کارکنان موجب ایجاد صمیمیت و محبت بیشتر میان کارمندان و بالا رفتن راندمان کاری می ‌شود و در این راستا هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند آمادگی تشکیل تیم برای ارگان های این منطقه را دارد.