رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:۲ شهرک معنوی اربعین با همراهی و مشارکت مردم و موکب داران خوزستان ، سال آینده در مرزهای چذابه و شلمچه برپا می شود تا جلوه های ماندگاری از معنویت و عشق به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در تاریخ ثبت و ضبط شود.

به گزارش کارونی ها ،حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز چهارشنبه در نشست نمایندگان مواکب چذابه که در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در اهواز برگزار شد افزود: با احداث این شهرک ، استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی که عازم عتبات عالیات هستند منسجم تر و منظم تر خواهد شد.
وی گفت: بر اساس طرح جامع ، در شهرک معنوی چذابه همه هیات های عزاداری و تشکل های مردمی خوزستان که در این منطقه مرزی زمین دریافت کرده اند هرچه زودتر با استفاده از فرصت خنکی هوا نسبت به ساخت و ساز موکب ها با استفاده از سازه های مهندسی و بتنی اقدام کنند.
در پنج سال گذشته موکب های مردمی از چادرهای موقت برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین استفاده کرده که با وزش باد و باران آسیب می دید و در ارایه خدمت رسانی به زائران خلل ایجاد می شد.
رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در ادامه با تقدیر از تلاش شبانه روزی و مخلصانه موکب داران و خادمان در ۲ مرز چذابه و شلمچه افزود: تمامی خدمات تغذیه ای و اسکان برای زائران اربعین مردمی است و باید مردمی بماند و ستادهای مستقر در شهرستان باید با محوریت خیران و حضور امام جمعه شهر نسبت به فعال سازی هیات امنای شهرستان اقدام کنند تا بتوانند با کمک های جمع آوری شده ،مواکب شهرستان را پشتیبانی و حمایت کنند.
حجت الاسلام موسوی گفت:به لطف الهی و تلاش مخلصانه ، آحاد مردم ولایت مدار خوزستان در زمینه برپایی موکب ها و پذیرایی از زایران حضرت سیدالشهدا(ع) در سطح کشور خوش درخشید و به شکرانه توفیق این خدمت بزرگ باید تلاش کنیم هر سال نسبت به سال قبل ضمن حفظ وجهه مردمی بودن مواکب ، مشکلات را برطرف و سطح کیفی خدمات را بالا ببریم و به جنبه های معنوی اربعین بیشتر بپردازیم.
وی افزود: در موکب ها باید رعایت مسایل شرعی در اولویت کارها باشد و برپایی نماز جماعت در موکب ها با استفاده از روحانیان مستقر جدی گرفته شود.
در این نشست نمایندگان موکب داران به بیان دیدگاه ها و طرح برخی مشکلات به همراه پیشنهاد های اصلاحی خود پرداختند.
در این نشست مقرر شد در سلسله جلسات هم اندیشی مواکب پایانه های شلمچه و چذابه که به صورت مجزا هر ۲ ماه یک بار در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان برگزار می شود نمایندگان کمیته های ۱۲گانه ستاد اربعین استان خوزستان نیز حضور داشته باشند.
اربعین امسال حدود ۸۰۰هزار زائر از ۲ مرز چذابه و شلمچه برای حضور در کنگره عظیم اربعین ، راهی عتبات عالیات شدند.
مهران ، شلمچه و چذابه سه مرز رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین هستند.