شایان حاجی‌نجف، عکاس و خبرنگار ایسنای خوزستان، در مسابقه عکس سال یونیسف ۲۰۱۸ شایسته تقدیر شد.


هر ساله کمیته‌ یونیسف آلمان، مسابقه جهانی عکس سال این بنیاد را برگزار می‌کند. دکترHeraeus Jürgen رییس این بنیاد در بیانیه‌ای هدف این جایزه را این چنین شرح می‌دهد:

«عکس‌های خوب در قیاس با سیل انبوه تصاویر روزمره واجد کیفیتی ویژه هستند. آنها برای لحظاتی نگه‌مان می‌دارند تا دقیق‌تر در آنها نظر کنیم. عکس‌های این مسابقه صرفاً نشانگر واقعیت نیستند، آنها ما را به جهان کودکان می‌برند؛ برخی از آنها شارحِ فلاکت و نومیدی‌ این کودکان هستند و برخی دیگر رؤیاها و امیدهایشان را نشان می‌دهند. مستندنگاری وضعیت این کودکان، مسئولیت‌مان را در قبال توجه و طرفداری از حقوق‌شان، گوشزد خواهد کرد.»

جایزه این بنیاد که تاکنون به عکاسانی چون یان گراروپ، استفانی سینکلیر، مارکوس بلیزدیل و اد کاشی اهدا شده است شامل یک سفارش کار از کمیته ملی یونیسف آلمان است و طی یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین و با حضور برنده سال اعلام شد.

بر اساس اعلام کمیته یونیسف، جایزه نفر اول عکس سال یونیسف ۲۰۱۸ به آنتونیو آراگون رنونسیو از اسپانیا رسید.

همچنین بر اساس اعلام کمیته یونیسف مجموعه عکس شایان حاجی‌نجف، عکاس و خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در منطقه خوزستان در عکس سال یونیسف ۲۰۱۸ شایسته تقدیر اعلام شد.

شایان حاجی‌نجف متولد سال ۱۳۷۲ در اهواز است و با مجموعه‌ای به نام «دفن کودکی زیر آوار جنگ» که درباره کودکان کشته شده در جنگ تحمیلی ایران و عراق است و در شهرستان دزفول در استان خوزستان عکاسی شده در این مسابقه حضور پیدا کرد.